I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

OM det fortfarande är aktuellt, så finns det en c30 d5 i Skåne som skulle bli glad om den fick lite bättre drag under galoscherna
Mvh
Ola G
Verkar vara svårt att samordna gruppköp på det här forumet... jag hade själv tänkt trimma min V70 2.4D 130hk och hänger gärna på om ett gruppköp lyckas.

Har sökt med ljus och lykta efter jämförelser mellan olika trimningsföretag. Har tex hittat väldigt lite info om RICA som ger oss forumanvändare bra pris (20% rabatt). Kan de jämföras med BSR? Finns det någon seriös jämförelse eller måste man lita vad företagen själva säger?

BSR slår sig väldigt gärna på bröstet och hävdar att de är bland de bästa som går att finna på moder jord. Finns det så himla mycket parametrar att leka med i en svenssonbil att ett företag verkligen tydligt kan framstå som nummer ett?

Ser väldigt mycket fram emot ett svar från ni kunniga i området!
Autotech skrek i luren på mig att deras chip var dubbelt så bra. Tror att effektpapperet är bra finare hos autotech än BSR. Jämnare kurva, tidigare drag från låga varv och bättre bottenvrid.

Skulle hellre satsa på autotech men dem har ju inga verkstäder i närheten. Autotech steg 1 kostar ju 5990 kr o bsr 8000 kr. Dock så kan man ju byta fram o tillbaka med PPC-dosan men den funktionen skiter jag i.

Jag vill helst ha chip från autotech men kan tänka mig bsr om vi får bra pris. Så intresserad är jag.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]

Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]