Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefan1
Hej, fick för ett tag sedan se att min vänstra backspegel fladra lite (glaset inte själva "huset") tänkte att snart så flyger den av men hade inte just då möjlighet att stanna, glömnde sedan av det tro det eller ej, så förra veckan hände det igen s¨jag tänkte att nu när jag kryper fram kan jag ju dra ner rutan och känna så att inte allt lossar, till min för¨åning hade jag plötsligt hela glaset i handen

OBS bara glaset det sitter liksom kvar det som jag förstår är en "plastskiva" som glaset är limmad på för på den sitter en grå plastfilm som jag fattar det är "spegelbaksidan" typ

så min fråga är om jag kan limma dit den igen och i så fall vad använder jag för lim? skulle vara intresant att höra om någon varit med om liknande, ett under att inte glaset stuckit all världens väg med tanke på att jag nudda det när det lossna helt bara.
Användarvisningsbild
av goransson89
en kompis till mig åkte i ett parkeringhus när spegelglaset lossna, så han stanna och tog upp det, det höll också konstigt nog? :shock: Men vi limmade fast det med PL400, sitter som berg fortfarande, och det var drygt 2 år sen :D
av Stefan1
ok, då borde ju de funka för mig med, kommer du ihåg om det var så att det "bara" var glaset som lossnade? satt den gråa filmen kvar på "insattsen"?
Användarvisningsbild
av goransson89
Stefan1 skrev:ok, då borde ju de funka för mig med, kommer du ihåg om det var så att det "bara" var glaset som lossnade? satt den gråa filmen kvar på "insattsen"?

Glaset lossnade från själva plastbiten, kommer inte ihåg om det var grått eller inte. men ser spegeln ut som den ska när du håller den i handen? :) alltså det "fungerar" som den ska, då äre bara limma fast;) glöm inte att torka rent med sprit eller nått innan bara =)
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]