Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Säker på att den inte har någon form av diffspärr?? Kanske varit slitet innan så den i din ägo aldrig fungerat som den ska :???:
Kan vara en bra ide att lossa locket och kontrollera detta :wink:

En drivaxel går av och då driver det inte alls...
Vovlo_Henrik skrev:Säker på att den inte har någon form av diffspärr?? Kanske varit slitet innan så den i din ägo aldrig fungerat som den ska :???:
Kan vara en bra ide att lossa locket och kontrollera detta :wink:

En drivaxel går av och då driver det inte alls...

Nej de finns inget sort av diffspärr
Vovlo_Henrik skrev:Du har bytt växellåda? Vad var felet på den gamla? Säker på att den du bytte till fungerar??
aa det har ja gjort, tydligen inget för de är fof samma fel som förut, jo den ska allt funka för ja köpte den på bilskroten i jönköping
Användarvisningsbild
av emwtur
enligt mig så finns det egentligen bara en grej som KAN slira mellan motorn och bakhjulen och det är kopplingen !
det blir inte varmt vid kopplingen när den "slirat" en stund ?

om du drar handbromsen och lägger i växel och släpper upp kopplingen - slirar det då också ?
i så fall borde ju en kompis kunna se om kardan snurrar - gör den det så är felet trots allt i bakaxeln !
/emwtur
emwtur skrev:enligt mig så finns det egentligen bara en grej som KAN slira mellan motorn och bakhjulen och det är kopplingen !
det blir inte varmt vid kopplingen när den "slirat" en stund ?

om du drar handbromsen och lägger i växel och släpper upp kopplingen - slirar det då också ?
i så fall borde ju en kompis kunna se om kardan snurrar - gör den det så är felet trots allt i bakaxeln !
/emwtur
fint, får ta och kolla på det i morron då :)

Har du ett faktiskt problem eller bara tänk[…]

Rent bedrägeri skulle jag kalla det Generell[…]

Volvo 945 gasar av sig själv

Du har Bendix bränsle/tändsystem på[…]

Bromsar på S60

Är väl inga konstiga miltal på det[…]