Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 244
Många bra svar, schysst! :D

Har bytt olja+oljefilter och luftfilter. Ska kolla stiften så snart så möjligt, dom ska bara ha gått 500 mil enligt senaste ägaren. Kör lufttryck 2,5 i däcken runt om. Bilen startar alltid bra och går jämt och fint, så gissar att man kan låta tändkablar och likande vara?? Termostaten verkar sköta sig bättre nu när det är lite varmare ute, tycker motorn uppnår normal motortemp snabbare/som den ska nu, dvs nålen ställer sig på kl 15.

Hur kollar man felkoder??
av 244
Kollade felkoder idag, A2 som är för bränsle visade 1-1-1, dvs inget att förtulla.
A7 (kombiinstrument) som var den mest inressanta, fick jag inget svar ifrån... ??:-/

A2 och A3 (ABS mm) svarade som dom skulle, men inte A7, vad kan det bror på månntro?? ngn som haft likande problem??
av *pettson*
244 skrev:Kollade felkoder idag, A2 som är för bränsle visade 1-1-1, dvs inget att förtulla.
A7 (kombiinstrument) som var den mest inressanta, fick jag inget svar ifrån... ??:-/

A2 och A3 (ABS mm) svarade som dom skulle, men inte A7, vad kan det bror på månntro?? ngn som haft likande problem??
A7 svarar endast om du har VDO instrument. Har du yasaki svarar det inte. Den har inte dom funktionerna.
av 244
*pettson* skrev:
244 skrev:Kollade felkoder idag, A2 som är för bränsle visade 1-1-1, dvs inget att förtulla.

A7 svarar endast om du har VDO instrument. Har du yasaki svarar det inte. Den har inte dom funktionerna.
Okej, det var bra att veta, tack för det! Hur utröner man vilken typ av instrument man har?? Har ingen manual/instruktionsbok...
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]