Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har en Volvo 965 från -95 som fjädrarna är kapade på, detta har gått igenom besikning i 4 år med slangklämor fästa i fjäderskålen i nerkant, men nu i år så skulle dom vara vrånga, någon som vet om man får lägga en liten svets i slutkanten av fjädern mot skålen så den sitter fast ordentligt? eller har något annat bra tips :)
Svets tror jag INTE de godkänner, det kommer med stor sannolikhet spricka i svetsen.
Hade själv slangklämmor som du på en 240 för några år sedan, inga bekymmer. Vad var anmärkningen mer exakt?
Kanske en liten avgasklämma anses säkrare än slangklämmor?
/greenbay
Ja det är ju konstigt att dom godkänner slangklämmor vissa gånger och vissa inte, anmärkningen var fjäder för kort risk att komma ur läge, slangklämmorna var gamla och dåligt skick, men saken är väl att dom kollar extra noga när dom gjort anmärkning en gång, undrar om man vågar sätta dit nya frächa slangklämmor och prova?
bara sätta dit nya slangaklämma troligen så tror besiktningsmannen att det inte suttit slangklämmor där förut och därför den blivit underkänd Förhopppningsvis ska inte vara några problem alls då jag och alla minna kompisar åker kapat och bessat
Vad jag fick höra när jag besade min 745a så är det numera inte godkänt att sätta fast fjädrarna med någonting för dom skall sitta fast av sig självt . Det sade dom till mig allafall men brorsan åkte in och besade med sina fastsatta med slangklammor och det godkände dom . // Emil
Det hela beror nog mestadels på hur mycket som e kapat , när jag bessade min 940 me två varv i fram borta och en slangklämma så gick den igenom efter en hel utläggning om att det inte va ett smart sätt.
Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" oc[…]

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]