Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Trevligt, fast stall är ju inte särskilt spännande.. Lycka till!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det ska nog bli nån annan lösning på hästarna så småningom... Mina tummar är rätt centrerade när det gäller trä, så det kanske är bra att "provköra" bygget med nåt annat än bilar om det skulle rasa eller så. *letar febrilt efter positiva sätt att se på saken* 8)

Pettson, klockrent! Kanske vågar visa inlägget för tjejen...

Loner, är du inte mer rädd om din bil? :wink:

Blir väl nån mer bild till helgen, då får vi se om takstolarna passar...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Takstolar, råspont på en sida. Blev ett 12-timmarspass idag, så nu ska jag sova.
av Cicaro
Sparkz skrev:Om jag inte är inne här så ofta nu beror det på att jag slår mig på tummen, kröker spikar och sågar för kort. Tanken är att garaget ska bli lite större. Från början är det ett vanligt enbilsgarage på 7 x 4 meter plus 3 meter utbygge åt höger:
Läste väldigt hastigt och fick det till slår mig på tummen, krökar spikar och sågar för kort.. Tänkte vad i h-vete, ta sig ett järn har jag hört talas om men kröka spikar :-O)

Lycka till, blir nog ett bra bygge till slut oavsett om det är hästar eller hästkrafter som skall dit in :)
Användarvisningsbild
av Rookkeer
jag trorndet blir bra det du bygger och för husfridens skull satsa lite mer på stallet i första han sedan när HSB är nöjd så kan du sattsa på garaget.

Vad ska du ha in för häst?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Fredag eftermiddag och lördag förmiddag reglades väggarna klart:
Bild
Lördag e.m. kom Kiffe med kranbilen. Han har inga problem med höjder. Jag kallar mig inte höjdrädd så, men jag promenerar inte omkring på en 145-planka fyra meter upp utan nåt bättre att hålla mig i än en ölburk...
Bild
Kort räckvidd på kranen så vi fick knuffa bort och resa de första takstolarna för hand. Carro klängde omkring rätt bra med.
Bild
Bild
Hmmm... ser inte såå snett ut... Det är jag med snickarbältet.
Bild
Sen blev det fylleslag i garaget, och kameran glömdes bort. Men tankeverksamheten kom igång och vi diskuterade lite bort och fram. Det går att få in ett par hästboxar i den lilla delen (befintliga garaget) om man slår mellanväggen i det lilla utbygget som då blir stallgång. Alltså blir den stora delen verkstad! :D :D :D
Efter en lite trög start på söndag morgon kom råsponten upp på ena sidan. Mer slit än man tror, jag är fortfarande stel i kroppen...
Bild
Till helgen borde vi ha ett färdigt tak så man kan slappna av lite grann.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Rookkeer skrev:Vad ska du ha in för häst?
Fråga mig om hästar är som att fråga sambon om kolvringar... Travare nånting, ett stort as och en annan som är rätt stor den med.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Sparkz skrev:
Rookkeer skrev:Vad ska du ha in för häst?
Fråga mig om hästar är som att fråga sambon om kolvringar... Travare nånting, ett stort as och en annan som är rätt stor den med.

hehe ok bara undra har en sambo som är hästägare, fast hon vill lära sig om bilar så vi har lite kurs i bland

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.