Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#283040
Hade en fundering om man kunde göra något liknande som killen på backspegeln.com gjorde med ljusvredet på sin Volvo 850 (http://www.backspegeln.com/tips_dimljus_el.asp) fast på min C70 -00
Alltså att:
Nolläget: Bara parkeringsljus (och allt annat ljus i kupén (instrumentbräda, andra vred och knappar etc.) och dimljus om man har dem påslagna)
P-ljusläget: som standard
Halvljusläget: som standard

Går det på min bil eller är den för ny och elektronisk för det :D
#283049
Krewken skrev:Okej, men jag vill behålla instrumentbelysningen och allt annat, det enda jag vill "ha bort" från 0-läget är halvljuset
Då ska både 8:an och 5:an bort, vi borde ju ha ganska snarlika bilar och jag gjorde bara som han beskrev så följ den guiden
#283054
Såg i en annan guide att det bara var 5:an som skulle bort så det verkar finnas lite olika bud??

Funderar själv på att fixa detta på min bil men är lite konfunderad. Det pratas om "dimljusautomatik" men som jag förstått det måste man fortfarande stänga av dimljusen på knappen? Är väl bara parkeringssljuset som slocknar?

Det jag är ute efter är ju "parkeringsljus + dimljus-automatik" så att både parkeringsljus och dimljus stängs av då jag stänger av tändningen. Hur får jag det?
#283055
JockeGbg skrev:Såg i en annan guide att det bara var 5:an som skulle bort så det verkar finnas lite olika bud??

Funderar själv på att fixa detta på min bil men är lite konfunderad. Det pratas om "dimljusautomatik" men som jag förstått det måste man fortfarande stänga av dimljusen på knappen? Är väl bara parkeringssljuset som slocknar?

Det jag är ute efter är ju "parkeringsljus + dimljus-automatik" så att både parkeringsljus och dimljus stängs av då jag stänger av tändningen. Hur får jag det?

Nu kommer jag inte ihåg exakt men jag har tagit bort båda och då slocknar halvjuset på nollan, när jag kopplade tillbaka en av dom så va halvljuset forfarande av men belysningen i instrumenteringen la då av.

Det du får är att du kan köra på nollan med dimljusen på som slocknar med tändningen men så fort du vill köra med halvljuset så får du slå av dimljusen själv

Edit

Har nu kollat vidare och det räcker med att ta bort 5:an men då blir man utan instrumentbelysning så vill man ha det så ska både 8:an och 5:an bort
#283139
Försökte lossa stiften idag men lyckades inte. Hur fasen får man bort dem utan att använda våld och förstöra hela kontakten???

Vill gärna att det skall gå att återställa igen.
#283583
JockeGbg skrev:Försökte lossa stiften idag men lyckades inte. Hur fasen får man bort dem utan att använda våld och förstöra hela kontakten???

Vill gärna att det skall gå att återställa igen.

Har samma problem :-(O) Hoppas att någon sitter på lösningen ???
#283646
finns specialverkstyg för att plocka ur stifft=) åk med bilen till volvo eller någon annan verkstad så hjälper dom dig nog mer än gärna, ta med fikabröd eller nått så blir dom ännu hjälpsammare, har du kontaktstycket löst när dom kommer ut och visa vilka kablar du vill ha bort så tar det 20 sekunder att ta bort dom=) Kom till mitt jobb annars så fixar jag;)
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]