- mån 13 apr 2009, 10:22
Här kommer ytterligare ett problem med SRS´n
Först så jävlas SRS lampan i instrumentet sen även lampan för handbromsen , SRS´en slocknar som den ska när handbromslampan gör det men när ingen handbromslampa tänds då förblir SRS lampan tänd och slocknar bara så fort jag varvat till 2500varv
För att sedan inte va några problem under ett par timmar och sen börjar det igen...
Hur som det e fan inte lätt att felsöka då det ena stunden funkar och nästa inte alls.
Mangyver skrev:Inte varje uppstart men ungefär varannan så tänds srs lampan, gasar man då till så motorn kommer upp i 3000rpm så slocknar den :SHejsan !!
Säkringar är shyssta, är det bara att börja skrapa kablar och jordanslutningar?
Konstigaste är att när man gasar till så den kommer upp i jusst 3000 rpm så slocknar den och lyser inte mer förrens den har fått stå avstängd ett tag och kallnat så lyser den ibland nästa uppstart.
Edit: passar på att fråga om en annan sak som är lite smått irriterande, dimmern till instrument belysningen misstänker jag är felet, tar en 30 sekunder efter uppstart innan instrument belysningen vaknar, knäpper man till med fingret på dimmern så hoppar den igång direkt, är det nån idé att försöka laga den eller är det att ragga tag i en begagnad som gäller?
Här kommer ytterligare ett problem med SRS´n
Först så jävlas SRS lampan i instrumentet sen även lampan för handbromsen , SRS´en slocknar som den ska när handbromslampan gör det men när ingen handbromslampa tänds då förblir SRS lampan tänd och slocknar bara så fort jag varvat till 2500varv
För att sedan inte va några problem under ett par timmar och sen börjar det igen...
Hur som det e fan inte lätt att felsöka då det ena stunden funkar och nästa inte alls.
Det jag inte kan..
vill jag lära mig...
vill jag lära mig...
Mät även laddningen som jenku skrev
- By Lövet