Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JonnyL
Upptäckte att när larmet löser ut på min bil så blinkar endast varningsblinkersen och ingen siren hörs. Detta oavsett om kupesensorn påverkas eller någon av dörrarna öppnas med nyckeln. Har inga felmeddelanden på diplayen. Har läst lite på forumet och det verkar sitta ett batteri i sirenen som ger upp efter ett antal år, men enligt tidigare inlägg har bilen falsklarmat istället. Någon som har någon ide´?

Jonny
Användarvisningsbild
av greeeken
JonnyL skrev:Upptäckte att när larmet löser ut på min bil så blinkar endast varningsblinkersen och ingen siren hörs. Detta oavsett om kupesensorn påverkas eller någon av dörrarna öppnas med nyckeln. Har inga felmeddelanden på diplayen. Har läst lite på forumet och det verkar sitta ett batteri i sirenen som ger upp efter ett antal år, men enligt tidigare inlägg har bilen falsklarmat istället. Någon som har någon ide´?

Jonny
Det är ju samma sak.
Lättast är dock om du läser ut felkoder så vet du vart felet sitter exakt.
Men eftersom sirenen inte hörs så kan man ju börja med att tro att sirenen är trasig.
Mvh L
av larsolsson
Hej

Jag har en V70N -06:a med samma symptom som trådskaparen. Kan man laga Sirenen/batteriet eller byter man hela? Hittade denna guide och jag funderar på ifall samma gäller för V70?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=11271

Hur kan jag läsa ut felkoderna?
Om jag byter Signalhornet själv, behöver jag rensa felkoderna på ngt sätt?

Förlåt om jag frågar mycket, men har bara varit Volvo ägare i en vecka :.)

// lars
av bullit
Sirenen sitter bakom innerskärmen höger framdäck.
Man byter ut sirenen, man byter ej ut något batteri.
Biligaste är att köpa ett paket med huvlås etc än att bara köpa siren.
Dock så skal man konfugera larmet med VIDA,
av -94 9000 2,3T cse
Förstå o inse vad lyckliga ni är! :-)-) Min uppfattning är att en bil gärna kan få blinka, spruta VX-gas, slå till startspärren, bli dödligt strömförande mm mm vid nån form av åverkan, men den ska hålla käften. Jag ville få siren-funktionen bortkopplad men det var tji.
av DaXX
Har exakt samma problem med min S80...
Sirenen har lagt av och i början fick jag inga felkoder alls. Efter en vecka dök " larmservice " upp och därefter återkom det med jämna mellanrum. De senaste dagarna har den visat " larmservice " varje gång och senast igår hade den falsklarmat under natten.

Införskaffade en ny siren på bilia för 1140:- så det var inte så himla blodigt. Har dock inte bytt än så jag kan inte meddela resultatet...
av tbar
Tja,
DaXX - Vore kul att höra resultatet eftersom jag har samma problem med min S80.

bullit - Har läst andra trådar här på forumet att Vadis endast behövs om man inte haft larm tidigare. Eftersom det handlar om utbyte skulle det mao inte behövas. Har personligen ingen aning om vad som är rätt eller fel så det vore kul om någon kunde slå näven i tangentbordet och berätta vad som gäller.

Tack på förhand,
Tbar
av bullit
Man skal konfugiera larmet med VIDA, nu kommer jag inte ihåg vilka årsmodeller det rörs om. Jag gör det alltid iaf.

Skruvarna i sig är inget problem att ta bort,[…]

Mercedes säger 25% mer energiinnehåll &[…]

Vevhusventilation B5204T9

Hej! Vevhusventilationen sitter inbyggt i oljefil[…]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej lite sent svar nu men allt verkar stå r&[…]