Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Snurre
Hej på er!

Har suttit många kvällar på det här forumet o bara läst olika inlägg.
Nu bestämde jag mig för att bli medlem!
Brutalt med kunskap sitter många på.
Tillsammans skulle vi/Ni kunna bygga troligen väldens bästa verkstad för Volvo! :-)-)

Hoppas att även jag kan vara med o komma med några brå tips och förslag :wink:
Hej Snurre, välkommen till forumet!

Jag kan bara hålla med dig, här finns en otrolig kunskap samlad! För drygt ett år sedan kunde jag i princip ingenting volvospecifikt men nu lär jag nästan alltid mekarna på Bilia saker när jag måste snacka med dem! :twisted:

Om det säger mer om mig eller om mekarna låter jag vara osagt... :roll:

Fältet är öppet så det är bara att läsa runt bland alla trådar, och hittar du inte det du undrar över så är det bara att ställa frågor och givetvis vill vi andra gärna ta del av dina tips och idéer och din kunskap! :D

Mvh
/Fred
Borde även vara intressant för Volvos utvecklingsavdelning. :shock:
Större fältprov får de leta efter.

Om de inte tar tillfället i akt att samla erfarenheter från fältet vore de idioter.

Håller med trådskaparen att det finns en otroligt bred kunskap här och underbart att så många vill hjälpa till.

mvh Roland
Tack Fred! känner mig redan mycket välkommen!

Men visst är det som du skriver Roland!
Dom på Volvo får komma ut i det verkliga livet till en helt vanlig dag med en Volvo!

Här kommer lite kort info om mitt nya köp.. Det ryktas om att stårchhen är på g;-)

V70 2.4T..-01
48 timmar effter inköp blev resultatet detta:
16000 mil men dock ett smärre problem kan man säga..
Vid fullt pådrag på trean från 60Kmh börjar bilen att gå som en jojjo... upp ner upp ner i laddtryck känns de som.
Den lilla killen med horn som satt på min högra axel sa direkt SPJÄLLHUSET. :twisted:
På min vänstra axel satt ngn lite vänligare och sa MAGNETVENTIL .

Vad jobbigt det blev rev lite idag o kikade på ventilen inte mycket man kan göra där va?
Går det att mäta upp den?
Slangarna kändes som backelit tog loss en o kikade in för att se om det var tätt... icke då bara li´te grått pulver på väggarna..

Bör berätta att jag var in på Volvo och kopplade upp den, kostiga koder men han menade på att det skulle vara spjällhuset.
Den verkaren vet jag att han kan sin sak..
Men jag tvivlar själv effter att läst allt om dessa problem på forumet..(Sökt på tidigare punkter)

Nu får jag säkert en avhyvling för att detta ligger i fel kategori eller så men men alla är vi gröna ibland ;-//

Här kommer koderna:

ECM-130A Luftfflöde
ECM-3420 Knacksensor bakre för hög signal.

Ingen motor lampa lyser.

Hoppas på lite hjälp!

Tack tack!
Skapa gärna en egen tråd om problemen, större chans att du får hjälp då. :)

En sak som jag verkligen tycker är konstigt är att de flesta på de stora verkstäderna verkar vara helt ovetandes om att det finns två jättstora volvoforum! :shock: När jag varit inne med min bil så har jag ofta hänvisat till forumen och fått oförstående blickar av "proffsen". Om JAG hade varit mek, eller på annat sätt jobbat på en volvoverkstad, så hade jag dammsugit forumen efter erfarenheter och försökt lära mig så mycket som möjligt av användarna. Det verkar dock som om devisen som jag skrivit om tidigare stämmer: "Kunderna är idioter och ska bara lämna in sin bil och betala utan ifrågasätta någonting". Jag har ju själv fått kastat i ansiktet av verkstadschefen på Bilia Haga Norra att: "Ja, det finns så många idioter på forumen"!! :shock: (Se gärna tråden om "Låsbultar och Bilias bemötande")

Mvh
/Fred
Välkommen hit! Jag hoppas du även fortsatt kommer att vara nöjd med forumet!

Är det något du funderar på som gäller forumet snarare än en bilfråga så är det bara att du skickar ett pm till mig.
Jag vill även passa på och berätta om rapporteraknappen, utropstecknet som syns i varje inlägg. Är det någon som missköter sig eller ett inlägg som av annan anledning borde uppmärksammas av oss bakom forumet så tryck på denna knapp så upptäcker vi tråden mycket snabbare. :)

Sen måste jag även flytta denna tråd då den inte alls är modellspecifik, flyttar den till Klotterplanket där den passar in bättre :)

Återigen, välkommen hit!

mvh
Anders
Tack grabbar!
Tack Anders!

Visst är de så att dom skulle kunna få mycket kunskap av att titta runt lite på vissa forum..
Som en mek sa till mig:-)
Det sitter en moment begränsare på 3an 4an 5an...VA? du vet de skonar ju lådan sa han! därför känns det som om den rycker lite. men men... va säger man.
Visst de är enkelt att säga så bara för att själv få en lugnare dag.

Va ska man då med en turbo till om det sitter en effekt begränsning..
Köp en ny R AWD!
300 hästar i motorn men när du vill ha kul o leka så är de bara 173,2 hästar hur låter de? ha ha....

Jag ska ställa frågan om mitt huvudbry på rätt ställe så är de säkert ngn vänlig själ som kommer att hjälpa mig.

Många gånger så har jag litat mycket mera på vad folk skriver på forumet än vad dom säger på volvo.

Det tråkiga på verkstaden är att dom förväntar sig att man som kund har helt obegränsade resurser med valuta.
Klart att man kan fundera mindre o byta del effter del tills kunden har en bil som fungerar.

Nu är jag negativ.. sorry men många gånger är de ju så.
Tycker synd om folk som inte vet ngt om bilar lätt kan bli blåsta!

Tack tack ha de gott!
Var på campingen i helgen och satt och fixade med min båt som snart ska i vattnet.
Då kom det fram en annan campinggäst och vi började prata lite. (han är från Allingsås)
Strax kom vi in på ämnet Volvo bilar och pyssel med en del att fixa och även han har en V70N.
Jag tippsade om jagrullar.se
Då visade det sig att även han är medlem här, kul.

Han berättade att han var imponerad av all underbar hjälp man får och när han behövde tipps om att byta strålkastare fick han en hel instruktion till svar.
Han precis som jag mycket tacksamma för all hjälp man får här.

Otroligt.

Kan även tippsa om mitt andra fritidsintresse, båtar.
Bra forum för sådant är http://www.maringuiden.se

mvh Roland
Ringhede skrev:Var på campingen i helgen och satt och fixade med min båt som snart ska i vattnet.
Då kom det fram en annan campinggäst och vi började prata lite. (han är från Allingsås)
Strax kom vi in på ämnet Volvo bilar och pyssel med en del att fixa och även han har en V70N.
Jag tippsade om jagrullar.se
Då visade det sig att även han är medlem här, kul.

Han berättade att han var imponerad av all underbar hjälp man får och när han behövde tipps om att byta strålkastare fick han en hel instruktion till svar.
Han precis som jag mycket tacksamma för all hjälp man får här.

Otroligt.

Kan även tippsa om mitt andra fritidsintresse, båtar.
Bra forum för sådant är http://www.maringuiden.se

mvh Roland
Även jag är mycket båtintresserad & läser dagligen diverse båtforum, men maringuiden har så dålig hemsida, så där hänger jag inte.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]