Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StenFrisk
Fick idag ett tips på abs styrboxen... Tydligen ett rätt vanligt fel på typ v70 runt dom här årsmodellerna .... Styr abs styrboxen även dsct systemet eller har den enbart hand om ABS,en ???
Användarvisningsbild
av OFFO
en -01 har väl inte DSTC bara STC tror jag iaf. Rätta mig om jag har fel.
av StenFrisk
OFFO skrev:en -01 har väl inte DSTC bara STC tror jag iaf. Rätta mig om jag har fel.
På min knapp står det DSCT iallafall... Tror man kunde välja till det paketet på 01,orna ???? Eller om det är något som följde med T5,orna ????
Användarvisningsbild
av CarMan
DSTC finna som tillval på alla S60

Kom på S80 årsmodell 99

dom som inte har är bilar med viskokoppling, det är enda undantaget
av StenFrisk
Då ska vi se detta projektet har varit lite dött ett tag nu men häromdagen hände något jag väntat länge på.... Var ute och körde lite gasade lite på 4,an och slängde i 5,an... Då bilen rycker till lite och jag tittar ner ser att ABS lampan tänds och får medelandena Abs bromsar service erfodras samt dsct service erfodras.... Åker till Volvo direkt utan att stänga av bilen och ber dom plugga i datorn så att koden inte försvinner... Dom gör detta och jag får en felkod på: Hastighetsgivare höger fram... Så detta kan ju vara felet antagligen men det är en bra början..... fortsättning av historian fortsätter.....
av StenFrisk
Äntligen är problemet löst.... Felet var helt enkelt högra givaren fram som spökade.... Efter bytet har allt fungerat perfekt härligt.... Tur att man fick en felkod till slut... Alltså höger fram hastighetsgivare som i detta fall även styr abs och dsct om jag förstått det hela rätt.... Lätt att felsöka på dessa tydligen... Min gammla givare gav värdet 3.0 M Ohm medans den nya visade 1.0 K Ohm.... så något vajsing var det ju med den.... Tack för alla tips här på forumet..... Nu ska jag bara byte en spindelled höger fram också så blir farbor besiktningsman nöjd också....
B230fk saknar kraft

Hej Jag har en volvo 940 med en nyrenoverad b230fk[…]

Det är där man skruvar fast dragögl[…]

Nu har jag gjort rent samtliga glidpinnar och lagt[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]