Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Honsa
Hej!!! Jag har en V70 TDI 00 och igår stendog den när jag va ute med den. Ja det är diesel i tanken.
är det någon som har en ide om va det kan vara, bilen har gått 48 000mil. innan den dog ryckte det till i den :(
Användarvisningsbild
av CarMan
om bilen bara dör, o sen inte tänder alls när man försöker starta. så brukar det betyda att ägaren inte har bytt pumprem som ska göras varje 6000 mil
av v70 tdi
CarMan skrev:om bilen bara dör, o sen inte tänder alls när man försöker starta. så brukar det betyda att ägaren inte har bytt pumprem som ska göras varje 6000 mil
Hej!
Är det ett annat bytesintervall på pumpremmen än kamaxelremmen?
När jag bytte remmarna sist så frågade jag Volvo verkstan om detta å det verkade som att man inte byter olika längre, han sa att ibörjan så skulle pumpreman bytas mellan kamaxelremsbytet men nu så trodde han inte att man gör det längre. Inga klara besked därifrån??
Användarvisningsbild
av CarMan
remen är ofta hel, men saknar tänder på nåt ställel, så titta på hela remen
av Honsa
Okey jag tackar dig men har pratat men bilia och dom trodde det va pumpremmen som du sa och det skulle kosta
cirka 2500 tusen och det inkluderade allt så det får dom göra så slipper jag få skit under naglarna :lol:
Det kostar att ligga på topp
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]