Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Ja det är möjligt att rutan är dyrare, men det är ju inte det som är skillnaden.

skilnaden är att de svarta fältet i överkant på rutan går ner till regnsensorn & har ett föndter för själva sensorn, sen siter det ett fäste fastlimmat på innsidan.
Användarvisningsbild
av Sort
Det e rätt ruta på bilen men sensorn funkar inte.
Nu ska jag till Stockholm nästa vecka men dom sa att bara jag vet när jag kommer hem så e de bara o ringa så ska dom kolla bilen.
av Nujimo
Bytte ruta idag, samma sak hände mig. nu funkar inte regnsensorn, går bara som intervalltorkare. Blir till o åka tillbaka. Har det löst sig vad som var fel med din bil än?
Användarvisningsbild
av Sort
Japp.
Jag va till dom i går och dom kollade me datorn.
Han sa att felet va mekanikerns och att sencorn sitter så förbannat i tejpen att den e lätt o bryta sönder när dom tar lös den.

Jag e i Stockholm nu på jobb men när jag vet att jag kommer hem ska jag ringa och få en tid så byter dom den.
Naturligtvis e de gratis då dom hade sönder den.
Användarvisningsbild
av CarMan
nu byter inte jag rutor, så jag mins inte hur den sitter, men jag är tämligen säker på att den inte är tapad eller limmad.

rutan har ett färdigt fäste från fabrik, i det färtet monterar man givaren.
av Cedrix
Om man kopplar bort kabeln till regnsensor, fungerar den då som en vanlig intervalltorkare?
Tycker min fungerar riktigt dåligt på vintern, startar inte fören hela rutan har kladdat igen och när den väl startar så går den konstant på full fart.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]