NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:
flink skrev:Ibland undrar jag varför jag inte klarar mig med en gammal bil...
Tja, för att de är obekväma, bullriga, rostar, drar mycket bensin, går sönder ofta, trånga invändigt i förhållande till yttermått och opålitliga kanske ? :wink:

10500 för ett kamremsbyte är inte gratis men var glad att du inte kör Alfa Romeo. Då ska det bytas kamrem var 6000e mil till en kostnad av runt 12000kr. Mindre trevligt :cry:
Börjar vi räkna på pengar så är det svårt, iaf för mig, att motivera komforten, bränsleförbrukningen och pålitligheten... Iofs så är det ju skönt att slippa bogsera bilen lite då och då, men håller man bilen i skick så är den nästan lika pålitlig som en nyare bil där du får oroa dig för elfel hela tiden ;)

Hade jag bara kört för egen räkning och inom stan så hade jag aldrig köpt en ny bil. Det går inte ihop ekonomiskt i min värld. Har ändå inte tänkt krocka, så för mig spelar säkerheten ingen roll... :-)-)
frippe87 skrev:Jag ska oxå göra 18000 mila service på min v50 t5 05:a. Volvo sa att det var kamrems byte då. men det sa dom även att det var vid 16000:S. ibland undrar man vda dom har för koll. <jag bytte min vid 16000 vilket ska vara rätt intervall! Detta påpekade jag även för volvo killen som bara sa okej.

Det är fel och både rätt... De har 16000 mil på kamremm fram till -06 (el -07) då ändrade de alla bilar från -04 till 18000 intervall på kamrem för de klarar av det.. Därför finns det många delade meningar om detta..

SÅ det rätta är c30/v50/s40n 18000 mil för kamrem! - Har dubbel kollat med flera verkstäder samt volvo pv!
Det lät extremt dyrt för vanlig service.
Min 12000-milaservice går på 4100 kr på Volvo, och vad jag kan se är det bara kamremsbyte som skiljer 18000-milaservicen åt. Nu har jag en Flexifuel förvisso, den har lite mindre olja i sig, men det är ju marginellt....
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]