Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Hej Jimmy!
Välkommen till forumet!

Om du tar bort själva backspegeln, ser du inga skruvar som sitter där då?

Jag har aldrig gjort detta, men kan tänka mig att det är nått sånt där.

/Ticken
av OttO37
Tjaba
Om du tänkte på hur du tar bort dem från dörren så är det enkelt , på insidan av dörren så sitter de ett skydd vid spaken för o ändra vinkeln på spegeln , ta loss det så sitter de nåra bult där under som håller fast spegeln o fästet
av Jimmysd
OttO37 skrev:Tjaba
Om du tänkte på hur du tar bort dem från dörren så är det enkelt , på insidan av dörren så sitter de ett skydd vid spaken för o ändra vinkeln på spegeln , ta loss det så sitter de nåra bult där under som håller fast spegeln o fästet
Japp de tänkte ja göra. men sitter den plastkåpan med några clipps eller nått? För man vågar ju inte ryka förhårt :shock: Volvos plast är ju rätt ömtålig.
av OttO37
Jimmysd skrev:
OttO37 skrev:Tjaba
Japp de tänkte ja göra. men sitter den plastkåpan med några clipps eller nått? För man vågar ju inte ryka förhårt :shock: Volvos plast är ju rätt ömtålig.
Den sitter inte så hårt utan det är bara o rycka lite lätt eller ta en mejsel så du kan pilla loss den .. Har själv gjort de nåra ggr på min bil då jag har fixat lite rost vid spegeln

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]