Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av bjohansson
Hejsan,

Jag ska idagarna köpa mig en fabriksnybil .
Har dock aldrig köpt en ny så har heller aldrig diskuterat priset .

Vad ska man säga ? Bilen kostar 221000 :-
Ska man bara säga :-) kan du ge mig 20 i rabbat ?

Det känns ju som att man skulle kunna göra några kronor även på en ny bil idag . (med tankte på bilkrisen)
Ta med offerten till en annan bilfirma å tala om för dem vad du fått för pris runt hörnet å så håller du på så tills du är nöjd. Annars kan man ju alltid påpeka att det priset du fick var lite högt å fråga vad man kan göra på priset. I dags läget bör man iaf få uppåt en 10-12 % mot listpris på en ej lagerbil, ännu mer på lagerbilar. Köper du en lagerbil av årsmodell -09 så är prutläget riktigt bra.
av psan
Halloj, gjorde nog ett bra klipp häromveckan. Beställde en V70 2,5FT med en del prylar på listpris ca 405000 prutade ned till ca 330000 (Gällde en MY09). Tyvärr för bilhandlarens del så missade de Volvos beställningsportal och kontraktet var skrivet. Resultatet blev en MY10 för samma pengar. Listpris för denna var 425000 :lol: Slutlig rabatt ca 23% på en icke lagerförd MY10, ibland får man ha tur.
av erc
bjohansson skrev:Hejsan,

Jag ska idagarna köpa mig en fabriksnybil .
Har dock aldrig köpt en ny så har heller aldrig diskuterat priset .

Vad ska man säga ? Bilen kostar 221000 :-
Ska man bara säga :-) kan du ge mig 20 i rabbat ?

Det känns ju som att man skulle kunna göra några kronor även på en ny bil idag . (med tankte på bilkrisen)
Om bilens listpris är 221000 lär det finnas ett markant utrymme för rabatter. Är priset ett kampanjpris kan det vara mycket svårare - kanske omöjligt.

Normalt på bilar av dessa årgång[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

..Dålig kvalitet? Är det märke[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]