Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Måste få skriva av mig, detta försäkringsbolag har varit så förbannat omedgörliga och rent ut sagt elaka i sina kommentarer mot oss så jag börjar koka direkt när dom kommer med ett nytt "negativt" besked.

När min sambo krockade så talade läkaren om för mig att jag inom det närmsta dygnet efter att hon blev utskriven från sjukhuset fick lämna henne ensam, därför tvingades jag ringa och sjukskriva mig.
Småpengar kan tyckas, men då Volvia behandlade oss så otroligt illa så bestämde jag mig ändå för att yrka på ersättning för denna karens som ändå var en direkt följd av olyckan.

Dock så gjorde min chef fel och registrerade denna dag som semesterdag fast jag sa att han skulle sjukskriva mig, vilket fick till följd att jag under min riktiga semester tvingades plocka ut en obetald semesterdag.
Så min förlust blev i slutändan densamma, en dags löneavdrag.

Volvia erkänner nu att jag har rätt till ersättning, om jag bara haft ett löneavdrag när jag tvingats vara hemma med sambon. Men då jag "tog ut" en semesterdag så har jag enligt dem inte haft något löneavdrag och dom nekar därför ersättning.

Suck...
Det är väl eg. skitsamma om jag tagit en semesterdag eller om jag tagit karens? Kostnaden har ändå uppstått för mig pga olyckan?
Det här känns bara som att dom försöker slippa betala genom att vara så oflexibla som möjligt.

Jag struntar eg. helt i pengarna. Det som stör mig är tonen och sättet dom sköter kontakten.
Jag skulle kräva att få sitta med en av deras handläggare och diskutera saken mer ingående och dessutom ta upp såna saker som ex karens/semesterdag.

Är ingen expert men dom borde väl för f*n ha en "riktig" människa som gör bedömningarna eller. Då är det ju givet att du ska kunna kräva att få 1-2 timmars diskussionstid med denne person som har satte en kråka på papperna du fått. Dom kan inte vara hur omöjliga som helst, annars är det ju bara ta det till konsumentvägledaren i din kommun. Detta skulle jag göra om jag anser att jag blir helt fel behandlad av ett bolag oavsett vad dom håller på med.
Bevis på att det lönar sig att inte ge sig i första taget.
3G släcks

Hur många sim-kort finns i bilen? Två […]

1998 nissan micra k11 bensin.

Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]