Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har nu hittat en box på en skrot här i närheten och dom skulle ha 2000:- för den och sen får man inte lämna tillbaka den om de inte var det som var felet :( så det känns ju lite trist :???: men det blir nog så att jag åker och inhandlar den imorgon för jag vill så gärna hitta problemet så man kan åka normalt sen utan en massa ryckande hela tiden . // Emil
Blev inget åkande till skroten idag då jag sitter och funderar på ifall man skulle köpa sig en annan bil istället för att kosta på denna . Och sen sälja denna som den står .

Pumpen under låter precis som dom brukar göra . Allafall låter den likadant som dom flesta bilarna jag har lyssnat på pumpen på.
spanarn skrev:Jag skulle gissa på att din tankpump är död.

Lyssna efter om den pumpen under förarsätet låter rasslande.

Kan ligga nått i de du säger. Ja skruvar nu på en 745 GL 90. Den kan göra små lätta ryck vid 90km/2000 rpm.
De är ju Boschsystem på den så de sitter ju en pump under bilen & den pumpen låter ganska mycket.
Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

jäklar, här var det tidig på, ja h[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]