Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Stimo
If i tell you i need to kill you

Fick tag på min via lite kontakter som de heter så finnt. Men dom finns att köpa för runt 10.000
av Stimo
Grattis
av zenobia
Stimo skrev:Grattis
Tackar...
Användarvisningsbild
av elmuppo
zenobia skrev:Dammar av en gammal tråd...

Nu har man en egen VCT2000 å kan felsöka hur mycket man vill utan att det kostar en krona..

:D

.
Välkommen in i klubben:)
av zenobia
.

Mmmm.. gott att tillhöra en liten exklusiv skara om tre personer.. :D

"The Glorious Three"
av *pettson*
Steff 99 skrev:Denna tråd har varit lika lång som produktutvecklingen är på exempelvis VADIS.så frågan eller påståendet att Volvo är väl sugna på att tjäna pengar är irrelevant , självklart vill man ha hem utvecklingskostnaden på det man utvecklat i mjukvaran, det kan oftast tyckas att "det tar ju bara 5 min " så är det fixat.
Men det kanske tagit 10.000 mantimmar att utveckla och funktionstesta. Eller så kar man köpt rättigheten av en leveratör, i detta kan det finnas licenskostnader som vi som kund aldrig ser eller vet.
De kostnaderna vill man få hem , samt en vinst på detta.
Ren o skär marknadsekonomi.
en brist i marknadsekonomin gör att... i en kalkyl går alltid ekonomin i vinst.. om man tar ett visst pris och säljer ett visst antal enheter..
I verkligheten blir vi förbannade på priset och vägrar köpa.. varpå allt höjs.. och färre köper..
vore det inte bättre att sälja det billigare så alla köpte, detta skulle isåfall generera vinst.. dock på längre sikt..
samma idiot förklaringar när det tjatas om piratmusik...
märkligt att artisterna får mellan 5-20kr för en skiva... där kundkostnaden är 220 spänn?.. många led att föda tydligen..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????