Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Maximilian
XC90_Executive skrev:
Maximilian skrev:Man tackar.... Inte för smått nu då? :-O)
Det hade fått plats 20" :wink: :mrgreen:

Kommer den bara lite närmre jorden så blir det super! :)
Såklart det hade, men med 30 profil och 20 plus så tappar man lite av av den komforten jag vill ha kvar, det blir istället stötigt och lite för mycket bling för en Volvo :wink: Nu är det mer stilrent tycker jag och mer användbart.

Längtar efter MTE-uppdateringen nästa månad och avgaset som kommer i morgon :-O)

/C
av Amli
Maximilian skrev:
XC90_Executive skrev:
Maximilian skrev:Man tackar.... Inte för smått nu då? :-O)
Det hade fått plats 20" :wink: :mrgreen:

Kommer den bara lite närmre jorden så blir det super! :)
Såklart det hade, men med 30 profil och 20 plus så tappar man lite av av den komforten jag vill ha kvar, det blir istället stötigt och lite för mycket bling för en Volvo :wink: Nu är det mer stilrent tycker jag och mer användbart.

/C
Håller med till 100%. Som sagt, bara en liten sänkning av bilen och den är klockren!!
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Amli skrev:
GATUPLAN skrev:Själv hade jag mycket fördummar mot kromade fälgar, och det har jag fortfarande, men när jag såg Venator Krom så ändrade jag min uppfattning ang dessa iaf.
Jag tycker att Venator Krom inte kan jämföras med amerikanska kromfälgar vilka är klumpiga, smaklösa kan vara ganska bläää. Venator är diskretare, elegantare och lyfter upp en Volvo på rätt sätt. Tidlösa är de också i designen, så jag tycker inte att de ”går ut”.
Trotts att mina sitter på en välutrustad S80 V8 så stirrar folk på dem och beundrar. Jag har också sett en V70II med dessa fälgar och det var klockrent.
Jag tänkte först spara ett set till vinterhjul eftersom vi tycker så mycket om dem, MEN det är kanske inte så bra ide att ha kromfälgar på vintertid. Så jag bestämde mig att sälja ett set i stället.
M V H
Jag håller med i det du säger. Modellen är som sagt snygg och elegant det är bara jag personligen som inte är så förtjust i kromade fälgar bara.
Har du någon helhets bild på hur din bil såg ut med de fälgarna på? Vad har du för fälgar nu istället?

Jag blir inte klok på det hur man lägger in bilder här, men det finns ett galleri i min profil, det är flera foton där. Tänk på att dessa fälgar är ännu finare i verkligheten.
Jag har fortfarande Venator Krom, saken är det att jag köpt ett till set för att kunna ha dessa även till vinterhjul. Så jag har 2 sett med Venator Krom och ett set ska säljas eftersom jag ångrat mig ang vinterhjul. På vinter ska jag ha Fortuna, Krom är kanske inte så bra till vinter…
MVH
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Amli skrev:Använd http://www.forumbilder.se/ där du kan ladda upp de bilder du vill använda. Sen får du en länk som du kopierar och klistrar in på URL på detta forum.
OK Ska försöka, jag måste först hitta mina bilder utan reggnummret mm.
Kan du gå så länge på: "Medlemmarnas personliga gallerier" och där hittar du "GATUPLAN" och bilder på min bil.
MVH
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
GATUPLAN, annars kan du gå in i ditt personliga galleri, högerklicka på bilden du vill ha i inlägget-->egenskaper då får du fram en länk som du klistrar in i inlägget [img]länken[/img]
av tunnis
Du MÅSTE bara berätta hur du upplever MTE-chippningen.
Själv har jag länge gått och väntat på att BSR ska få tummen ur och släppa PPC till T6 :evil:
Har funderat på att köpa Rica också - vill gärna kunna få tillbaka orginal.
Användarvisningsbild
av kez_style
Du kanske har redagt sagt detta men, vad blir det för avgassystem? :oops:
Sänkning med enbart fjädrar (utan byte av stötdämpare) ger det en sportig körkänsla eller är det mest utseende?
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
~Kalle~ skrev:GATUPLAN, annars kan du gå in i ditt personliga galleri, högerklicka på bilden du vill ha i inlägget-->egenskaper då får du fram en länk som du klistrar in i inlägget Bild
OK, få se vad jag kan föra över hit från galleriet...dem flesta bilderna i galleriet är på bilen och inte så många på fälgarna, så jag försöker kopiera även 2 bilder från blocket…
Kom ihåg att det är i verkligheten då fälgarna är som vackrast!
MVH

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jag fixade så bilderna syns direkt i inlägget! /~Kalle~
Användarvisningsbild
av Maximilian
tunnis skrev:Du MÅSTE bara berätta hur du upplever MTE-chippningen.
Själv har jag länge gått och väntat på att BSR ska få tummen ur och släppa PPC till T6 :evil:
Har funderat på att köpa Rica också - vill gärna kunna få tillbaka orginal.
BSR kan bara gå och dra något gammalt över sig. Har varit i kontakt med dom sedan december och anmält mitt intresse, dom visar inget intresse :evil:

MTE har pillar på mina bilar förut, och med mycket gott resultat. Dom jobbar mer med körbarheten och satsar på vridet istället för toppeffekt....

/C

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]