Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
xcmannen skrev:Har precis beställt nya xc70 MY10 D5:an, och ångrar inte att jag valde till side scuff plates efter att sett bilden. Läste också någonstans att nya D5:an skulle få dubbla synliga slutrör. Låter jättemaffigt, någon som vet något om det? Blir det typ 3,2:an?
T6 har dubbla synliga rör på XC70, 3.2 har det inte. Vet inte hur det blir på XC70 med nya D5:an, men till S80/V70 kommer den få synliga rör så troligtvis får även XC70 det.

Om du nyss har beställt bilen ska det nog inte vara några problem att lägga till side scuff plates om du vill det..
av Amli
Linqid skrev:
xcmannen skrev:Har precis beställt nya xc70 MY10 D5:an, och ångrar inte att jag valde till side scuff plates efter att sett bilden. Läste också någonstans att nya D5:an skulle få dubbla synliga slutrör. Låter jättemaffigt, någon som vet något om det? Blir det typ 3,2:an?
T6 har dubbla synliga rör på XC70, 3.2 har det inte. Vet inte hur det blir på XC70 med nya D5:an, men till S80/V70 kommer den få synliga rör så troligtvis får även XC70 det.

Om du nyss har beställt bilen ska det nog inte vara några problem att lägga till side scuff plates om du vill det..
Nej, det lär inte vara några problem som sagt att beställa side scuff platesen. Det eftermonteras dessutom först när bilen kommit till återförsäljaren och alltså inte på fabrik.
Jag har dem på min och jag tycker det gör mycket på utseendet på XC70 :-)-)
av xcmannen
Mitt förra inlägg var lite rörigt. Side scuff plates är redan beställt. Valde mellan dem och de stylade avgasrören som fanns som tillval redan tidigare. Gissa om jag blev glad när jag trackaserade säljaren under förmiddagen och till slut fick bekräftat att nya D5:an kommer med dubbla synliga slutrör. Har idag en XC90 D5 MY7. Någon som har kunnat jämföra XC90 D5 med motsvarande XC70 D5 dvs 185 HK? Hoppas på att få lite mer driv efter att ha kört "tung-gung" i tre år. Några kommentarer om active chassi four c? Undrar också om någon har testat subwoofern? Har tidigare varit "bas-beroende" och är i valet och kvalet om suben (2 x 6 tum) har något att ge. Platsen i trunken behövs numera till barnvagn och diverse, så en monsterbaslåda går inte riktigt hem längre.

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]