Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av marcus86
Känns ju lagom trevligt att komma ut på morgonen och se att Flickvännen`s bil är Sönder slagen/ Sönder Hoppad :( fattar inte vad som är så Roligt att ha sönder andras bilar?? :(

Bild
Senast redigerad av 1 marcus86, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
*pust* När jag läste rubriken trodde jag du blivit misshandlad!

Det är bara ren idioti att ha sönder andras bilar! Säkert några snorvalpar som har varit i farten :-(O)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Alltså fasen vad arg man blir på sånt här.
Det är ju totalt jäkla meningslöst som ingen tjänar nåt på.
Användarvisningsbild
av marcus86
HAHA jag träffade en av mina grannar som hade sett när killen hoppade av bilen och hoppade in i en annan bil :D sen stod det en kille till framför bilen och filmade när han hoppade på bilen. grannen tog reg nummret på den bilen som dom hoppade in i :lol: jag har tagit reda på vem som äger den och har varit dit ikväll och "pratat" med killen som hoppade ( tro mig han kommer ALDRIG mer göra något liknande ) det visade sig att killen som hoppade även ägde bilen som dom drog iväg med, plus att killen hade kameran dom filmade med :D Så jag tog minnes kortet av honnom, och ska visa upp filmen för polisen imorgon :lol: blev så jävla arg så han fick en smäll efter att han varit uppkäftig,då sa killen att han skulle anmäla mig för misshandel, då svarade jag honnom: jaa, det kan du göra,men då kan jag lika gärna ge dig en smäll till för det går under samma "Misshandel", så han fick en smäll till,efter det skulle han inte anmäla mig längre och blev skit rädd och sa att han aldrig mer ska göra något liknande :D
av Amarace
Olyckligt med bilen, men ärligt talat, hur mogen är du?
Att smälla till någon sådär kan innebära fängelse för dig och även indraget körkort om det vill sig riktigt illa (det görs alltid en utredning om du är lämplig att inneha körkort också).
Att ta minneskortet är ju stöld (för inte lämnade han det väl frivilligt?)

Misshandel är ju ett grövre brott än skadegörelse, så jag begriper inte hur du kan rättfärdiga det du gör för att bilen blitt utsatt för skadegörelse.
Därmed försvarar jag ju såklar inte den som nu hoppade på bilen, men man ska låta det gå dom rätta vägarna istället för att ta lagen i egna händer.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
He he.... första skrattet idag :D :D

Marcus86 !

Med all respekt för Amarace (som iof har rätt i att "systemet" straffar dig fan så mycket hårdare än idioten som vandaliserade er bil....om han nu skulle anmäla dig)... men, vi vet alla att rätts systemet inte kommer att göra något för att straffa idioten för att ha hoppat på bilen...så, smäll på käften är trots allt det enda som fungerar (även om det är risky som fan).

Hatten av för dig Marcus86 !

LOL ! " först en smäll...sedan en till" :D :D
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag lär ju hålla med Amarace här även om du väl kanske bara gjorde vad många andra velat men inte vågat.

Men att nu åka med filmen till polisen känns ju bara som självmord då det med största sannolikhet kommer att leda till en anmälan mot dig...

Men seriöst, varför stannar man med sin egen bil på gatan för att hoppa på en annan? Fyllisar som går hem från krogen hade jag kunnat tänka mig, men köra förbi, stanna och hoppa på bilen... herrejösses.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Hhm...problemet är att dessa "ungdomar" som jag förmodar att det är...är (var) helt övertygade om att de kunde göra detta utan några som helst efter verkningar/konsekvenser. De hade ALDRIG åkt till en Stockholms eller Malmö förort & ställt sig & sparkat på den dyraste fetaste BMW´n....då de vet att de med automatik i bästa fall hade fått springa gatlopp.... i värsta fall....fått gå ner på knä & öppna käften :shock:

De vet oxå att de inte har något att frukta av polisen/rätts apparaten & att de flesta svenskar är på tok för timida...dvs, inte ett hot.

Även om jag personligen aldrig ens kommit på tanken att förstöra någon annans bil utan anledning...så hade jag heller aldrig vågat ta en bil på måfå... helt enkelt för att man inte vet vem som äger den....

En annan aspekt.... vem hade vågat göra ett sådant stunt i USA ? OM polisen fått tag på en så hade man med stor sannolikhet åkt in på kåken & vem fan vill bli grupp våldtagen..gång efter gång?

Men...i Sverige så är det fritt fram...(så länge man inte ger sig på fel bil :wink: )
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
:lol: Ålder på "killen"? <-18->

Vet att många skulle dra på en smäll vid såna här situationer men som sagt inte vågat, men ta dom i nackskinnet skulle man kunna göra (eller i örat) :x
Jag tycker du gjorde rätt, dom ska fan lära sig!
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]