Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Funk skrev: och nej jag har inget akvarium längre, bara en ödla som lever

/Thomas
Det är många som har en "ödla" hemma.... :wink:
Fick samma erbjudande... var dock dubbelt så dyrt som mitt nuvarande allternativ. Han pekade då på alla fördelar så jag bad honom skicka över lite info så jag kan gå igenom det i lugn och ro för att bestämma mig...

Ingen info kom.. och efter ett tag kommer ett inbetalningskort och ett stort tack för att jag valt dem som försäkringsbolag.

Jag arg som ett bi hoppade på telefonen och skällde ut första stackars kundservicetjej som med gråten i halsen fort tog bort mig från deras faktureringssystem. Bad om ursäkt och tackade för att hon var så vänlig och tillmötesgående. Förklarade att det inte var hennes fel... men man blir så less på sånt där. Spelar ingen roll om det handlar om försäkringar eller strumpor. Alla försäljare verkar vara lite full i fan och har ingen respekt för andra människor. Dom tänker enbart på sin egen provision... För mig blir det nog aldrig att byta till IF iaf. :evil:
jhenrikj skrev:
Seafront skrev:Unionen har synnerligen fina försäkringsavtal med Trygg-Hansa, gäller inte bara bil och bostad utan allt annat omkring i livet. Har ni höga avgifter till fack och a-kassa?
ca 450 i månaden för fack + a-kassa
5400:- i fackavgift / år

vore det inte bättre om dom skipp allt skräp runt i kring som dom skryter med att det ingår, o sen hade en skälig avgift på 1000:-/ år
Av totalt 450 kr är väl drygt 240 kr obligatoriska avgifter till a-kassa/inkomstförsäkring. Resten, dvs. 210 kr går till ”allt skräp runt i kring som dom skryter med att det ingår”… Mest till löner/administration och mindre till bl.a. att förhandla fram hyfsade rabatter till medlemmarnas privata försäkringar (t.ex. bilar och boende).

Man blir ju lite avundsjuk på de som är med i t.ex. Ledarna och Unionen, bara att markera att man har medlemskap så faller premierna i sakförsäkringarna och när andra får nöja sig med 0,5 Mkr i medicinsk invaliditet så får nämnda medlemmar det dubbla i sina försäkringsbrev till samma premie.

Testade beräkna på Trygg-Hansa hemsida… utgav mig för att vara medlem i Unionen men i mitt fall blev totalpremien på bil och hem drygt 12% högre jmf med Volvia/IF. Kan inte direkt se att antalet försäkringsmoment och max ersättningsbelopp i IF Stor Hem är sämre än Trygg-Hansas, däremot är Folksam sämre på dessa punkter. Folksam avskyr nog just min bil, premien är astronomisk även om den skulle samordnas med hemförsäkring.

Nu är det bara ett par dagar till förfallodagen och jag väljer erbjudandet från Volvia. Ni kan ju se mitt senaste inlägg i tråden premier landet runt hur kraftigt min bilpremie faller pga IF-rabatten.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 3&start=60

Det låter sannerligen inte hälsosamt at[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]