Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
nä du har nog fått med allt iaf för 05/06 or..

Det som är skrämmande är att du säkert kan dessa utrustningspaket bättre än handlarna du pratar med..?

Omlackad, blev du upplyst om detta eller var det nått du såg själv?

/L
Användarvisningsbild
av Bosa
Loner skrev:nä du har nog fått med allt iaf för 05/06 or..

Det som är skrämmande är att du säkert kan dessa utrustningspaket bättre än handlarna du pratar med..?

Omlackad, blev du upplyst om detta eller var det nått du såg själv?

/L
Jo det är väl så, endel handlare har faktiskt bra koll också.

Blev upplyst om omlackningen av säljaren via telefon.

EDIT: Pratade med säljaren nyss som för övrigt är en gammal lackerare(dock för 20 år sedan) och han hade inte riktigt lyckats se vilken dörr som är omlackad under list, det enda han kunde säga om det var att han visste att det är på höger sida.
Användarvisningsbild
av Jensen
Vad spelar det för roll om det är omlackat, så nya bilar kan man inte ställa in i en hall med en massa repor/skador då är det ingen som köper dom i det skicket.
Du vill inte att bilen skall ha några skador, samtidigt så gör en omlackering dig fundersam???
Användarvisningsbild
av Bosa
Jensen skrev:Vad spelar det för roll om det är omlackat, så nya bilar kan man inte ställa in i en hall med en massa repor/skador då är det ingen som köper dom i det skicket.
Du vill inte att bilen skall ha några skador, samtidigt så gör en omlackering dig fundersam???
Är det bra lackat är det väl ingen fara men risken finns ju alltid att lackjobbet inte är korrekt utfört vilket kan orsaka klarlackssläpp i framtiden.

Det som gjorde att jag skippade den första 05:an är av den enkla anledningen att jag fick känslan av att säljaren försökte mörka det faktum att den var tvungen att in på omlack. Inte endast på grund av att där fanns en skada med andra ord. Säljaren gick i god för att bilen "är i samma skick som bilarna i nybilskatalogen" vilket inte alls var sant. Som tur är så strulade det med bilderna som skulle mailas till mig så det slutade med att säljaren och en person till på firman mailade bilder till mig. Av säljaren fick jag fem bilder och av den andra personen sex bilder. Den sjätte bilden var den som visade skadan i bak.

Kanske var en tillfällighet/miss att han inte bifogade bilden med skadan men det räckte för mig iaf.
Användarvisningsbild
av Jensen
Tror inte att säljaren försökt mörka någonting, som kund så skall du väl ändå se och godkänna bilen innan du hämtar ut den.
Dom kanske skulle se till att den vart lackad innan leverans?
Användarvisningsbild
av Bosa
Jensen skrev:Tror inte att säljaren försökt mörka någonting, som kund så skall du väl ändå se och godkänna bilen innan du hämtar ut den.
Självklart ska jag som kund godkänna produkten innan köp och i det här fallet så var bilder en bra början eftersom bilen finns drygt 40 mil bort. Hade han sagt från början att där fanns skador men att de skulle åtgärda den innan leverans hade det varit en annan sak. T ex den bilen som jag har reserverat nu, säljaren sa från allra första början att den är omlackad under list på en av dörrarna samt att stötfångaren bak är omlackad pga av repor. Ska jag lägga över 200k på en bil så vill jag veta lite historik om bilen och inte i efterhand upptäcka att något är omlackat.

Som tur är så är jag ju inte ute efter Sveriges ovanligaste bil vilket då gör att jag kan välja att köpa där det känns rätt för mig. Och nu har jag dessutom hittat en bil som har mindre mil samt businesspaketet jämfört med den första 05:an. :)
av NCR
Bosa skrev:
Jensen skrev:Tror inte att säljaren försökt mörka någonting, som kund så skall du väl ändå se och godkänna bilen innan du hämtar ut den.
Självklart ska jag som kund godkänna produkten innan köp och i det här fallet så var bilder en bra början eftersom bilen finns drygt 40 mil bort. Hade han sagt från början att där fanns skador men att de skulle åtgärda den innan leverans hade det varit en annan sak. T ex den bilen som jag har reserverat nu, säljaren sa från allra första början att den är omlackad under list på en av dörrarna samt att stötfångaren bak är omlackad pga av repor. Ska jag lägga över 200k på en bil så vill jag veta lite historik om bilen och inte i efterhand upptäcka att något är omlackat.

Som tur är så är jag ju inte ute efter Sveriges ovanligaste bil vilket då gör att jag kan välja att köpa där det känns rätt för mig. Och nu har jag dessutom hittat en bil som har mindre mil samt businesspaketet jämfört med den första 05:an. :)
Om du inte har tänkt på det själv, se till att ta reda på regnummer och ring sedan den förre ägaren. Då får du ju reda på alla tidigare saker osv...

Men det har du ju säkert gjort redan... :)
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Är det jämt Volvo Assistans på bilarna om dom är under tre år? Som min 05:a uttagen i början på April......
Användarvisningsbild
av Bosa
NCR skrev:
Bosa skrev:

Om du inte har tänkt på det själv, se till att ta reda på regnummer och ring sedan den förre ägaren. Då får du ju reda på alla tidigare saker osv...

Men det har du ju säkert gjort redan... :)
Han som har haft "min" har en bensinmack och leasade bilen. ;)
av Frigge
_FrEdRiK_ skrev:Är det jämt Volvo Assistans på bilarna om dom är under tre år? Som min 05:a uttagen i början på April......
Ja det är Volvo Assistans 3 år från lev dag.
Ganska många bilar hos bilhandlare idag har ngt omlackat, dom flesta gör ju iordning alla begbilar till ett bra skick.
Vissa lagar alla p-skador o dylikt så en hel del bilar hos bilhandlare är nog lackade någonstans. På gott eller ont är svårt att avgöra,det beror på på lackverkstan om dom är seriösa eller ej. Personligen har jag inget emot en bra omlackad dörr,det tråkiga är ju om det visar sig vara färgskillnad.

/Fredrik
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]

Okej. Ja jag får samma som dig , 0122 l&arin[…]