Hej!
Vill bara tillägga att med de nya framdäcken så upphörde inte "brummandet", så vad göra.
Jo jag åkte tillbaka till Volvo igen, och fick en super trevlig verkstadschef med mig som passagerare i bilen som inom loppet av några kilometer sa, det där ljudet är garanterat ett hjullager.
Vi kom överens om att det måste komma från vänster framhjul. Då brummandet blev extra påtagligt vid högersväng. Fick snabbt en tid, dagen efter.
Kontaktade sedan VOLVIA för att höra efter om detta kunde gå på maskinskadeförsäkringen. Jag blev minst sagt förvånad över det svar jag fick. Svaret blev: "Nej det ersätts inte om inte du blivit påkörd!!" Helt sanslöst svar någon måste alltså kört på mitt hjullager för att min försäkring skall täcka skadan!!! Jaja tänkte jag, när bilen var klar och det var dax att betala så pratade jag på nytt med kundtjänsten på Volvo om inte detta skulle kunna gå på försäkringen. Självklart, sa kundtjänstmottagaren jag lägger in en förrågan omgående, några minuter senare var det klart, min maskinskadeförsäkring gällde för detta. Så istället för att betala 3500 kronor så blev det endast 2000 vilket självrisken var.
Bra att känna till är att sådant som har med Masinskadeförsäkringen att göra, ska man låta Volvoverkstan styra med. De har tydligen direkt kontakt med den avdelningen på VOLVIA.
Nu är det äntligen slut på "brummandet"

-)
MVH
SCM