Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
CarMan skrev:självklart ska man klara av att laga en bil på ett verkstadsbesök, det är det väll ingen som säger imot.
sen om du inte är nöjd med just din verksta, så föreslår jag att su väljer en annan, istället för att snacka skit.

efter ett lamp byte så gör man ingen provkörning, så man lär inte märka att det är för mycke luft (o det är ju ingan hobby kompresorer man har på verkstan, så att fylla luft går fort)

däcket klarar rätt mycke luft, så det är ingen fara att köra med 4 bar

jag kan inte fata att en sån här tråd kan bli så lång...

Har jag sagt att jag har varit på samma verkstad varje gång?

Mekanikern har ju trots allt kört ut från verkstan och in på parkeringen. Det borde ha märkts...över 4 bar är det stenhårt!

Ja, otroligt att tråden har kunnat bli så lång...
Användarvisningsbild
av CarMan
jag hade nog inte märkt om det var 4 bar, på vägen ut ur verkstan & till parkeringen.
av Psyko
CarMan skrev:jag hade nog inte märkt om det var 4 bar, på vägen ut ur verkstan & till parkeringen.
Håller med, 4 bar runt huset är inget man märker.
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
CarMan,
om du inte vill komma med konstruktiva svar eller förslag (utan bara klanka ner på alla andra) så vill jag ödmjukast att du lämnar min tråd för gott. Din negativa attityd och ton är bara uppretande för oss andra och gagnar ingen annan än dig själv. Försök även att inse, bara för att du tycker en sak så behöver inte det betyda att alla andra har fel. Detta verkar vara ett genomgående tema på i stort sett alla dina inlägg du har bidragit med på forumet.
/ Sköldpaddan
Användarvisningsbild
av CarMan
förlåt att jag missupfatta att dena tråd av ett glatt inlägg...

jag har bara bevisat att det inte var så konstigt att man kolla luften
sen så tala jag om att det inte är en trovärdig källa att mäta med en bensinstantions mätare 2 ggr o tro att den ska visa samma... (även om jag som jag sa tror att det är handavande fel)

--------------------------------

konstruktiva förslag kan man momma med när någon behöver hjälp att laga bilen, men när man beglagarsig över ett utfört arbete, så behöver man väll inte konstruktiva förslag (tror att du bara var ute efter att nån skule hålla med? en meningslös tråd helt enkelt)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Märkligt det här. I andra trådar kan man läsa om verkstäder som inte utför beställda jobb, medans vissa då utför för mycket arbete :roll:
XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&a[…]

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]