Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matthh
Bronco skrev: Hej, jag är oxo newbie på forumet, väntar på en XC60 2,4 Momentum som jag beställde måndag v.12, enligt websiten så skulle den prel.levereras om 10 v.dvs v.22, nåja nu till min fråga: när jag loggar in på nämnda websiteför att kolla status så står den i "Orderlagd" vilket har varit fallet från dag1, när kan man förvänta sig att den går vidare till att byggas o.s.v.
Nu beställde inte jag en XC60, men väl en bil från samma fabrik. Den gick in som definitivt planerad 2v innan den byggdes och 4v innan den planerade leveransen.
av jhenrikj
matthh skrev:
Bronco skrev: Hej, jag är oxo newbie på forumet, väntar på en XC60 2,4 Momentum som jag beställde måndag v.12, enligt websiten så skulle den prel.levereras om 10 v.dvs v.22, nåja nu till min fråga: när jag loggar in på nämnda websiteför att kolla status så står den i "Orderlagd" vilket har varit fallet från dag1, när kan man förvänta sig att den går vidare till att byggas o.s.v.
Nu beställde inte jag en XC60, men väl en bil från samma fabrik. Den gick in som definitivt planerad 2v innan den byggdes och 4v innan den planerade leveransen.
Tror inte det går att säga något exakt om det där....Nu beställde jag visserligen från torslanda, men där las bilen in som definitivt planerad på en tisdag, torsdag samma vecka anlände den till åf (som bara är 2 timmar från torslanda)
av Arese
Hej
Min fru beställde en V70 i slutet av v 12 och ska hämta den idag. Då har den funnits hos handlaren i en dryg vecka.

Mvh
Arese
av CHSC
Arese skrev:Hej
Min fru beställde en V70 i slutet av v 12 och ska hämta den idag. Då har den funnits hos handlaren i en dryg vecka.

Mvh
Arese
Tycker jag är snabbt, hoppas på något liknande för min del, beställde vecka 15.
Användarvisningsbild
av tjotto
Jag tror leveranstiderna kan variera mycket pga flera saker, handlaren kan tex ha några bilar i beställning som ej är sålda men möjliga att ändra spec på när den blir såld. Som det sas tidigare i tråden så spelar det nog stor roll hur fabriken anpassat sig till volymerna, innan man hunnit sänka prod.takten. Jag tror inte att återförsäljaren väntar medvetet med att leverera en bil till kund, det blir ju lite ränta sett över året...

Jag skulle bli förvånad om bilprovningen har koll på vad det skall vara för hjul på en V70 FT för att vara miljöklassad, man kan nog mycket lungt åka dit med 18" utan att riskera något.

Snyggt med vit bil Ekström, riktigt snyggt :-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
-Angående 18 tum på FT, risken är väl om bilprovningen kör miljödrive och kollar alla miljöklassade bilar. Man har ju kört hårt ett tag mot ful-xenon konverterade bilar nu tex. Har även sett man kollar hårt i flygande besiktning vilket verkar bli mer populärt.

Knäpp regel förresten, större fälgar drar INTE mera bränsle BASTA, däremot drar bredare fälgar/däck duktigt med mera bränsle. Titta på bilarna som slår värdsrekord i låg förbrukning, de kör 20-30 tum stora fälgar men bara 1 tum breda :-O)

När jag beställde förra V70N var det 5 mån lev tid.

-Dragkrok behöver väl inte regbesiktigas längre i.o.m maj månad.

-
av Ekström
tjotto skrev:Jag tror leveranstiderna kan variera mycket pga flera saker, handlaren kan tex ha några bilar i beställning som ej är sålda men möjliga att ändra spec på när den blir såld. Som det sas tidigare i tråden så spelar det nog stor roll hur fabriken anpassat sig till volymerna, innan man hunnit sänka prod.takten. Jag tror inte att återförsäljaren väntar medvetet med att leverera en bil till kund, det blir ju lite ränta sett över året...

Jag skulle bli förvånad om bilprovningen har koll på vad det skall vara för hjul på en V70 FT för att vara miljöklassad, man kan nog mycket lungt åka dit med 18" utan att riskera något.

Snyggt med vit bil Ekström, riktigt snyggt :-)-)

Tjotto:

Jag tror också en vit bil med tonat bagageutrymme, vinge och 18" kommer bli riktigt bra exteriört!
Återstår bara att se när den kommer, om den kommer :wink:

Väckte tråden för en vecka sedan. Då var bilen klar för leverans från fabrik. Den har ännu inte nått ÅF. Så de där 10-14 dagarna hos ÅF, som säljaren nämnde, hoppas jag inte stämmer!

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]