Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iaken
Eftersom oljud i framvagnen kan vara vad som helst bör du istället lämna in bilen. Eller sliter ner allt själv och gör en översyn.

Knek/knarr i farthinder. Kan vara fjädersätet som släppt i vulkningen.
Klick/knak/dov smäll vid sväng. Kan vara krängningshämmarstag som gett upp.
Pulserande gnissel vid sväng. Hjullager.
Klickar/dunkar vid gaspådrag, gassläpp. Övre motorbussning

Finns hur mycket som helst... :)
av volvos60t5
iaken skrev:Eftersom oljud i framvagnen kan vara vad som helst bör du istället lämna in bilen. Eller sliter ner allt själv och gör en översyn.

Knek/knarr i farthinder. Kan vara fjädersätet som släppt i vulkningen.
Klick/knak/dov smäll vid sväng. Kan vara krängningshämmarstag som gett upp.
Pulserande gnissel vid sväng. Hjullager.
Klickar/dunkar vid gaspådrag, gassläpp. Övre motorbussning

Finns hur mycket som helst... :)
ingen glapp nånstan i bilen krängninghämmar stagen e byt på alla 3 och ena är det inget glapp, ingen hjullager har lagv av heller.

Det jag kan säga är att klick klack glack glick låter det iallfall i ojämn väg gubor grop i mellan 5 till 30 km/h som sagt när man kör lungt då är det förhoppningsvis nummer 1 på din svar (Kan vara fjädersätet som släppt i vulkningen)

en poerson säger så här Jag har bytt många övre fjädersäten. Övre fjädersätet är gjort i gummi med en stålhylsa i mitten som stötdämparen går igenom och det brukar börja rosta runt hylsan så gummit släpper lite och då brukar man få ett knarrande ljud i framvagnen. Är det samma grej som du menar på svar 1 ? tack ska du ha gubben för att du hjälper mig varför inte med mer ideer tips från andra som har varit med om.
av volvos60t5
Ett stort plus för dig vart ligger denna i övre stödämparen där under motorhuvet är det lätt att kolla på detta, det är väl en mutter? man kan byta ut det va? vad kostar reservdelen då och heter? du har väl också en volvo s60 2.4t en 02? din lät också så som jag förklarar va? när du kör 40 50 60Km/h i ojämn väg o du vet resten då låter det inget ellerhur?

När du upptäkte denna felen hur mkt hade din bil åkt då? min bil har nu idag åkt 9700mil så mer chans att det är den? och det är som är grejen att det börjar låta efter jag krockade höger fram i mellan 20 40 km/h de jag hörde iallfall efter krocket tror du att det är den som har blivit så på bileden att det är lite rost och lite hjälp med krocken så att det har blivit så vad tror du hur mkt % chansar du att det är det?

Sista fråga bilia borde fixa det för att jag märkte också att motorkudde övre var trasik eller glapp eller vad man säger och jag märkte att ljuden kom efter krocket så dom borde fixa detta eller hur kanske hota dom med att vända sig till koncementverket eller vad man säger. Kan det vara att motorkudden är juh trasig att det är den som låter?

Gubben en Stor TACK!!!!! för att du hjälper mig du förtjäner en till Tack Så Mkt! :) :D
Användarvisningsbild
av iaken
Enda sättet att vara helt säker är att ta ner fjäderbenen, För detta säte sitter under fjäderlagret. Du kan dock känna lite på den övre muttern med skiftnyckel. Om sätet är kasst fjädrar inte muttern tillbaka.
av volvos60t5
iaken skrev:Enda sättet att vara helt säker är att ta ner fjäderbenen, För detta säte sitter under fjäderlagret. Du kan dock känna lite på den övre muttern med skiftnyckel. Om sätet är kasst fjädrar inte muttern tillbaka.
'

då är det som är problemet ok vad tror du verkstad skulle ta för att kolla på detta? kan det vara att motor kudde övre som låter eftersom den är trasig?
Användarvisningsbild
av iaken
En bilmek tar ner benen snabbt. Ett byte av lager, säten tar la drygt 2 timmar och kostar ca 2000kr + material, Byter du säten & lager till båda sidorna kostar det drygt 2600kr. Alltså totalt 4600. Beror ju på vilken verkstad du vänder sig till. Övre motorbussning kan du nog byta själv. Du köper hela konsollen som har bussningen hos vilken Volvohandlare som helst och prislappen ligger på ca 600kr.
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]