Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
XC90_Executive skrev: Vi har fått bekräftat av TS att mätaren stämmer.

Om man får vara lite gnällig så tycker jag att det bara går utför me kvalitén på reparationer. Jag tror att det aldrig har räckt att lämna in bilen en gång för samma grej. Utan det är alltid något annat som har gått sönder av rent slarv eller att man har oljat ner något innuti etc som gör att det krävs minst ett återbesök...
vam är TS ?
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
TS = Trådskaparen dvs. jag (GreenTurtle)
Användarvisningsbild
av CarMan
nu tror ju inte jag att det var nått större fel på den mätaren trådskaparen andvände, utana att det troligen är handhavande fel från verkstan.

men atta anse att en mätare på en mensinmack är korekt för att man andvänt den 2 ggr, men några veckors mellanrum är ju löjligt.
dessa mätara brukar vara "billliga" mätare & dom andvänds av vorslösa mänsikor, desutom så är dom frekvänt andvända så här års när folk byter däck, så den kan ju var hur trasig som hels även om han andvönde den för 2 veckor sedan, kan vu vara flera tusen som använt den sedan dess.
Användarvisningsbild
av camaro69
Tungt i-landsproblem? :roll:

Njut av livet istället, sköldpaddan. :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
CarMan skrev:men atta anse att en mätare på en mensinmack är korekt för att man andvänt den 2 ggr, men några veckors mellanrum är ju löjligt.
dessa mätara brukar vara "billliga" mätare & dom andvänds av vorslösa mänsikor, desutom så är dom frekvänt andvända så här års när folk byter däck, så den kan ju var hur trasig som hels även om han andvönde den för 2 veckor sedan, kan vu vara flera tusen som använt den sedan dess.

Menar du då att den på macken visar 1,0 för mycket? och att han isåfall kör runt med 1,6 nu då eller? :roll:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
camaro69 skrev:Tungt i-landsproblem? :roll:

Jo men visst. Men vad är det nästa gång dom tabbar sig med? Glömmer fylla på olja efter ett byte? Kanske glömmer lufta bromsarna vid oljebyte där?
Användarvisningsbild
av CarMan
XC90_Executive skrev:
camaro69 skrev:Tungt i-landsproblem? :roll:

Jo men visst. Men vad är det nästa gång dom tabbar sig med? Glömmer fylla på olja efter ett byte? Kanske glömmer lufta bromsarna vid oljebyte där?
ja förmodligen...

lägg ner
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
CarMan skrev:ja förmodligen...

lägg ner

För att...?

Oavsett vad du säger så vet jag att många håller med mig om att det är dålig kvalité på många verkstadsjobb! Jag tycker inte att det är rimligt att man ska behöva lämna in bilen 2-3 gånger (1 gång för att rätta till felet och 1-2 återbesök) varje gång!

Även OM det hade varit fel på mätaren i verkstan så borde man märka att det är ca 1,2 bar för mycket i däcken!

Prova att pumpa i över 4 bar i din bil. Det går knappt att köra med det, och man kan undra hur mycket maxgränsen är för däcken!?
Användarvisningsbild
av CarMan
självklart ska man klara av att laga en bil på ett verkstadsbesök, det är det väll ingen som säger imot.
sen om du inte är nöjd med just din verksta, så föreslår jag att su väljer en annan, istället för att snacka skit.

efter ett lamp byte så gör man ingen provkörning, så man lär inte märka att det är för mycke luft (o det är ju ingan hobby kompresorer man har på verkstan, så att fylla luft går fort)

däcket klarar rätt mycke luft, så det är ingen fara att köra med 4 bar

jag kan inte fata att en sån här tråd kan bli så lång...

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]