Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Självklart så är det ett gott initiativ MEN här har ju kunskapen helt klart varit bristfällig. Vet inte någon bil som man skall har 4 bar i däcken.

Och självklart är jag helt säker på att det var 4 bar (och inget annat).
Användarvisningsbild
av Jensen
Kom igen nu sköldpaddan!

Njut av helgen istället för att ödsla en massa tid på
att nån tabbat sig med lufttrycket på däcken.
Förmodligen nån som fått en blackout och helt
missat vad han gjort.
Tur att du hittade felet och löste det, märket på
fälgen säger du själv är en petitess.
Berätta istället hur bra bilen går nu med
rätt däcktryck istället
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
hoho, 4bar snackar vi lastbil och uppåt i hjullastardivisionen..

Ring o säg som det är. Jag vet hur läönge jag fick rätt efter de att de hade försört min gummimatta i bilen o lagt i en "ny" som sen efter 3dje samtalet visade sig att den inte var ny utan bättre beg trots att man sagt ordet "ny" 2ggr tidigare.
En ny matta ska det inte finnas hål i osv.
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Jensen skrev:Kom igen nu sköldpaddan!

Njut av helgen istället för att ödsla en massa tid på
att nån tabbat sig med lufttrycket på däcken.
Förmodligen nån som fått en blackout och helt
missat vad han gjort.
Tur att du hittade felet och löste det, märket på
fälgen säger du själv är en petitess.
Berätta istället hur bra bilen går nu med
rätt däcktryck istället
Jag njuter för fullt av helgen ska du veta. Bara det att sådana här klantskallar retar gallfeber på mig :???: Ingen större fara skedd då jag upptäckte det relativt snabbt. Undrar bara vad som hade hänt om det hade varit tant Agda som råkat ut för samma sak. Accepterat/inte märkt något och kört vidare (med en farlig och inte skön bil).
Bilen går att jämföra med natt och dag med rätt däcktryck i.
Användarvisningsbild
av CarMan
Farlig är väll knapast bilen. tant agda hade nog bara fått en stötig bli presis som du.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det är inte bara säkerheten detta handlar om, utan PRINCIPEN , man behöver inte vara och pilla in luft i däcken om man ska byta en glödlampa! :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
~Kalle~ skrev:Det är inte bara säkerheten detta handlar om, utan PRINCIPEN , man behöver inte vara och pilla in luft i däcken om man ska byta en glödlampa! :roll:

byter man glödlampa o ska göra det "bay the book" så ska lyset kollas efter bytet.

ska man slälla lyset o göra det "bay the book" så ska bland annat luften i däcken kollas.

sen at det blivit fel är väll en annan sak, nått har gått sönder, eller så har nån fått hjärnsläpp (alternativt att trådskaparens mätare är trasig)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
CarMan skrev:byter man glödlampa o ska göra det "bay the book" så ska lyset kollas efter bytet.

ska man slälla lyset o göra det "bay the book" så ska bland annat luften i däcken kollas.

sen at det blivit fel är väll en annan sak, nått har gått sönder, eller så har nån fått hjärnsläpp (alternativt att trådskaparens mätare är trasig)
Vi har fått bekräftat av TS att mätaren stämmer.

Om man får vara lite gnällig så tycker jag att det bara går utför me kvalitén på reparationer. Jag tror att det aldrig har räckt att lämna in bilen en gång för samma grej. Utan det är alltid något annat som har gått sönder av rent slarv eller att man har oljat ner något innuti etc som gör att det krävs minst ett återbesök...
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
XC90_Executive skrev:Om man får vara lite gnällig så tycker jag att det bara går utför me kvalitén på reparationer. Jag tror att det aldrig har räckt att lämna in bilen en gång för samma grej. Utan det är alltid något annat som har gått sönder av rent slarv eller att man har oljat ner något innuti etc som gör att det krävs minst ett återbesök...
Håller fullständigt med (tråkigt med sant). Tyvärr så "måste" man ju lämna in bilen då och då för att få en stämpel i boken för genomförd service.

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]