...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Bara att ta det lugnt så går det bra. Det är bra att de har extr a kontroller för det finns alldeles för mycket idioter på vägarna t.ex vissa taxichaufförer som gör idiotomkörningar och kör alldeles för snabbt. Fast om man kör 20 km/h för snabbt i 10 mil kommer man fram 15 minuter snabbare :wink:
Användarvisningsbild
av alex960
NO SHITdet kryllar av poliser här nere i skåne runt helsingborg tror att jag blivit omkörd av typ 12 polisbilar bara idag
av anp
Hastighet, hastighet, hastighet...
När skall de ha en trafikbeteendevecka?
Användarvisningsbild
av 855glt-97
Inte helt fel, visst ligger man ofta över hastigheten, men vissa kan man tro har som mål att dubbla den. Jo jag vet där står en 90 skylt till vänster och en till höger men bara för att 90+90=180 så behöver man inte hålla den hastigheten :D.
Användarvisningsbild
av Phantom
Märker ingen skillnad.
På de vägar jag åker är det alltid bra koll både beteende och hastighet av både civila och målade bilar...Även om man själv håller lite för hög hastighet ibland så betyder det inte att man alltid stoppas och bötfälls, så länge rådande situation inte kräver annat.
Men samtidigt ska de nu ha nolltolerans gällande hastighet... :roll:
Användarvisningsbild
av vetten
anp skrev:Hastighet, hastighet, hastighet...
När skall de ha en trafikbeteendevecka?
Exakt :mrgreen: Där slog du spikskallen mitt i prick :mrgreen: Men att "bara" kolla upp trafikbeteendet drar ju inte på något sätt in lika mycket pengar som att kolla hastighet och det gör dom helst på ställen där det inte spelar någon roll ?:-/

Men!!! Försök åtminstone att hålla hastigheten en vecka nu så kanske vi kan slippa onödiga utgifter :-O)

PS: Ja första veckan med min sommarbil har varit "en plåga" eftersom jag inte vågat gasa så mycket som jag vill .DS: ?:-/
Användarvisningsbild
av eccy243
~Kalle~ skrev:Bara att ta det lugnt så går det bra. Det är bra att de har extr a kontroller för det finns alldeles för mycket idioter på vägarna t.ex vissa taxichaufförer som gör idiotomkörningar och kör alldeles för snabbt. Fast om man kör 20 km/h för snabbt i 10 mil kommer man fram 15 minuter snabbare :wink:
Japp! Det var precis mitt argument i körskolan när läraren nämde att man inte tjänar så mycket på att åka 10-20 km/h fortare. Då sa jag bara att: Det är ju därför man ökar mer när man är sen till nånting. Man kör ju inte 10-20 km/h fortare, utan man kör 30, 40, 50, kanske till och med 60-70 km/h fortare.

Körskoleläraren bara suckade åt mig. :lol:
Användarvisningsbild
av Guligan
Phantom skrev:Märker ingen skillnad.
Nä, det är alltså kommande vecka, vecka 17 enligt polisens hemsida.

Tack för intressant inspel Gregol! Jag har li[…]

V70 1,6d Drive -10 ”pesten”

Vad är detta för nå? :-o (se bi[…]

Svårlösta vibrationer

Sedan så spänner jag upp hjulet i balan[…]

Gav dottern en mobil laddstation i födelsedag[…]