Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnkanon
Heisann, har en volvo som går som H******, men merker at jeg trenger litt bedre bremser, ser helst etter Brembo og Ap racing.
Vet noen hvor man får tak i brembo/AP racing bremser i sverige? SAM stefferson selge rAP racing bremser til 30.000!!!!!??? er ikke det utrolig dyrt?

Kan man få porsche bremser til å passe til volvo? vet det selges brukte porsche bremser.

332x32 holder vel lenge, har 19" felger, men hvor store et egentlig Brembo/ap-racing bremser.

Håper på svar fra folk som har erfaringer med å bruke big brake kits til volvo.

takker for alle svar
Användarvisningsbild
av Sharkman
Är det en S60R? Annars borde väl bromsar från en S60R vara ett smidigt alternativ?
av borstarmicke
På säljesavdelningen är det xc90-bromsar till salu som enl säljaren skall passa s60, dock endast avhämtning i Märsta men det kanske går att förhandla.

Apropå R-bromsarna så kostar ett komplett set lite över 20000:- om jag minns rätt, killen i Märsta skall ha 4000:-, en del pengar att spara...
Användarvisningsbild
av johnkanon
borstarmicke skrev:På säljesavdelningen är det xc90-bromsar till salu som enl säljaren skall passa s60, dock endast avhämtning i Märsta men det kanske går att förhandla.

Apropå R-bromsarna så kostar ett komplett set lite över 20000:- om jag minns rätt, killen i Märsta skall ha 4000:-, en del pengar att spara...

hei det høres intressant ut, hvor kraftig er XC90 bremsene? ligger de på S60R nivå?

har sett på bromsmannen, men hvordan er k-sport,i forhold til brembo,ap racing. skal ha tak i bremser som virkelig tar tak.
Användarvisningsbild
av flyvert
johnkanon skrev:
borstarmicke skrev:På säljesavdelningen är det xc90-bromsar till salu som enl säljaren skall passa s60, dock endast avhämtning i Märsta men det kanske går att förhandla.

hei det høres intressant ut, hvor kraftig er XC90 bremsene? ligger de på S60R nivå?

har sett på bromsmannen, men hvordan er k-sport,i forhold til brembo,ap racing. skal ha tak i bremser som virkelig tar tak.
Har för mig att när AMS (eller liknande tidning) testade V70R mot lite andra mer exklusiva ekipage i gränsen mellan 6- och 7-siffrorsklassen fick Volvo stryk på alla punkter utom en: 100 - 0 km/h.

R-bromsarna (Brembo 4-kolvs, 330mm) ser bra ut, är original och tar bra tag tycker jag, dock kan de skrika precis lika mycket som bromsarna på en 240 från 80-talet. :mrgreen:

/f
Användarvisningsbild
av johnkanon
flyvert skrev:
johnkanon skrev:

Har för mig att när AMS (eller liknande tidning) testade V70R mot lite andra mer exklusiva ekipage i gränsen mellan 6- och 7-siffrorsklassen fick Volvo stryk på alla punkter utom en: 100 - 0 km/h.

R-bromsarna (Brembo 4-kolvs, 330mm) ser bra ut, är original och tar bra tag tycker jag, dock kan de skrika precis lika mycket som bromsarna på en 240 från 80-talet. :mrgreen:

/f

Så klart, men alle bremser skriker litt en gang i blant. Men noen som vet om priser på R- Bremsene og Brembo bremsene, og hvilken forhandlere i sverige selger dem?
av TurboJonte
Hej,

Ang. priser... Om 30.000:- är för både fram och bak så tycker jag det är ok, är det bara fram så är det dyrt.

Jag håller på och skall montera Porsche ok fram och S60R/V70R Brembo ok bak på min V70R -98 och jag har nog lagt ut ca. 35.000:-

Bild

Skivor, belägg och ok till S60R/V70R bak kostar ca. 10.000:- hos en volvoåterförsäljare.

M.v.h. Jonathan
Användarvisningsbild
av johnkanon
TurboJonte skrev:Hej,

Ang. priser... Om 30.000:- är för både fram och bak så tycker jag det är ok, är det bara fram så är det dyrt.

Jag håller på och skall montera Porsche ok fram och S60R/V70R Brembo ok bak på min V70R -98 och jag har nog lagt ut ca. 35.000:-

Bild

Skivor, belägg och ok till S60R/V70R bak kostar ca. 10.000:- hos en volvoåterförsäljare.

M.v.h. Jonathan

Hei, skal montere fram og bak. Så det koster 10.000 for foran og 10.000 for bak? det er det du mener?

fortell gjerne også hvordan det går med porsche bremse monteringen, spennende å høre om bremse effekten det blir av porsche bremsene.

Hur stort batteri i kWh och vad motsvarar räc[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Men hur höjer man? Jag har frågat runt […]

Förhoppningsvis läser någon fr&ari[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Det är väl i så fall bara dom som […]