- fre 20 jan 2006, 12:56
8 plastnitar runt kanterna du skall peta in centrum på och två torxskuvar gömda i handtaget som du ser när du sprättar bort framsidan/spegeln på handtaget(Jag lyckades att inte skada plasten med en morakniv). Var försiktig så du inte skadar plasten bara. Sen är det "bara" att lyfta av hela dörrsidan och ta bort kontaktdonen. Kan dock rekommendera Premiumsidan för dom stora högtalarna
om du ändå skall ha bilen ett längre stund i din ägo.
här finns en bättre förklaring för både fram och bak med bilder dessutom. S60/V70N same shit med dörrsidan. Notera dock att bilen på bilden "bara" har sniksidorna fram för dom små framhögtalarna
Loner skrev:Inte så svårt att lossa på dom dörrsidorna, tar typ 10 min/sida. Tog av en senast idag för att kolla antalet kablar till backspegeln så man får tag på rätt prylar.Moody skrev:Är listerna möjliga att flytta över, jag menar om jag exempelvis hittar en dörrsida med rätt klädsel men med fel lister?Fårgar du volvo så lär dom nog säga att det inte går, men det är klart det går. Nu råka rinte jag veta exakt, men dom sitter typ nitade eller limmade på nått vis.
Hör med ER eller Frilins, dom har varit i dörrarna och pillat, jag har själv inte hunnit byta högtalare ännu.
/L
8 plastnitar runt kanterna du skall peta in centrum på och två torxskuvar gömda i handtaget som du ser när du sprättar bort framsidan/spegeln på handtaget(Jag lyckades att inte skada plasten med en morakniv). Var försiktig så du inte skadar plasten bara. Sen är det "bara" att lyfta av hela dörrsidan och ta bort kontaktdonen. Kan dock rekommendera Premiumsidan för dom stora högtalarna

här finns en bättre förklaring för både fram och bak med bilder dessutom. S60/V70N same shit med dörrsidan. Notera dock att bilen på bilden "bara" har sniksidorna fram för dom små framhögtalarna

XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..