Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Loner skrev:
Moody skrev:Är listerna möjliga att flytta över, jag menar om jag exempelvis hittar en dörrsida med rätt klädsel men med fel lister?
Fårgar du volvo så lär dom nog säga att det inte går, men det är klart det går. Nu råka rinte jag veta exakt, men dom sitter typ nitade eller limmade på nått vis.

Hör med ER eller Frilins, dom har varit i dörrarna och pillat, jag har själv inte hunnit byta högtalare ännu.

/L
Inte så svårt att lossa på dom dörrsidorna, tar typ 10 min/sida. Tog av en senast idag för att kolla antalet kablar till backspegeln så man får tag på rätt prylar.
8 plastnitar runt kanterna du skall peta in centrum på och två torxskuvar gömda i handtaget som du ser när du sprättar bort framsidan/spegeln på handtaget(Jag lyckades att inte skada plasten med en morakniv). Var försiktig så du inte skadar plasten bara. Sen är det "bara" att lyfta av hela dörrsidan och ta bort kontaktdonen. Kan dock rekommendera Premiumsidan för dom stora högtalarna :wink: om du ändå skall ha bilen ett längre stund i din ägo.
här finns en bättre förklaring för både fram och bak med bilder dessutom. S60/V70N same shit med dörrsidan. Notera dock att bilen på bilden "bara" har sniksidorna fram för dom små framhögtalarna :wink:
av Moody
ER skrev:Inte så svårt att lossa på dom dörrsidorna, tar typ 10 min/sida. Tog av en senast idag för att kolla antalet kablar till backspegeln så man får tag på rätt prylar.
8 plastnitar runt kanterna du skall peta in centrum på och två torxskuvar gömda i handtaget som du ser när du sprättar bort framsidan/spegeln på handtaget(Jag lyckades att inte skada plasten med en morakniv). Var försiktig så du inte skadar plasten bara. Sen är det "bara" att lyfta av hela dörrsidan och ta bort kontaktdonen. Kan dock rekommendera Premiumsidan för dom stora högtalarna :wink: om du ändå skall ha bilen ett längre stund i din ägo.
här finns en bättre förklaring för både fram och bak med bilder dessutom. S60/V70N same shit med dörrsidan. Notera dock att bilen på bilden "bara" har sniksidorna fram för dom små framhögtalarna :wink:
Lossa dörrsidan är under kontroll, problemet här gällde snarare om/hur man kan lossa/byta dekorlisten, den som sitter runt och bredvid dörrhandtaget som ser ut som trä eller aluminium men förmodligen är i plast
Användarvisningsbild
av Loner
ER skrev:
Loner skrev:
Moody skrev:Är listerna möjliga att flytta över, jag menar om jag exempelvis hittar en dörrsida med rätt klädsel men med fel lister?
Fårgar du volvo så lär dom nog säga att det inte går, men det är klart det går. Nu råka rinte jag veta exakt, men dom sitter typ nitade eller limmade på nått vis.

Hör med ER eller Frilins, dom har varit i dörrarna och pillat, jag har själv inte hunnit byta högtalare ännu.

/L
Inte så svårt att lossa på dom dörrsidorna, tar typ 10 min/sida.
Nä dörrsidorna har jag oxå haft bort när jag bytte backspeglar, men frågan var ju hur man byter listerna på dörren :roll:

/L
av Moody
Nu har jag fått hem dörrklädseln och nu återstår "bara" att byta dekorlisten (från trä till alu)

Bifogar bild på hur dekorlisten är fäst på baksidan, nån med tips på hur man bör gå tillväga?

Bild
Användarvisningsbild
av Sparkz
Klipp av brickan med avbitare och sätt dit en ny. Tryck på den nya med en hylsa/rörbit/whatever.
Vet inte om Volvo säljer just den, men det är ju en standarddetalj som sitter här och var på allt möjligt. Bälteslåset fram på 940 sitter med en sprint som är låst med en sån bricka t ex. Om plastpinnen på listen är 8 mm passar den brickan.

Men i det här fallet kan du ju skrota listerna du inte ska använda och rädda brickorna...
av nevyn
Vore bra om man kan köpa dem. Jag behöver göra det faktiskt.
Användarvisningsbild
av Loner
Kolla med er volvohandlare, eventuellt är 968766 det ni söker efter...?

/L
av Moody
Loner skrev:Kolla med er volvohandlare, eventuellt är 968766 det ni söker efter...?

/L
Du menar att det alltså är artikelnummret till den där "låsbrickan"?

Kanon i så fall, tack för hjälpen
Användarvisningsbild
av Loner
Moody skrev: Du menar att det alltså är artikelnummret till den där "låsbrickan"?
Kanon i så fall, tack för hjälpen
Jag är inte helt säkert på at det är rätt bricka, men det kan ju vara värt att be att få titta på just en sådan när man ändå är hos volvohandlaren.

med lite tur så är det rätt :)

/L
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]