Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ucommand
har eftermonterat en farthållare på en 850 glt 92a ,men får den inte att låsa gaspedalen.pumpen går när man kör den med separat ström.vaccum bälgen låser pedalen när man suger i slangen.vad mer går att kolla utan att köra bilen. :???: ska det aktiveras något i bilen som vi har missat? :?:
av *pettson*
ucommand skrev:har eftermonterat en farthållare på en 850 glt 92a ,men får den inte att låsa gaspedalen.pumpen går när man kör den med separat ström.vaccum bälgen låser pedalen när man suger i slangen.vad mer går att kolla utan att köra bilen. :???: ska det aktiveras något i bilen som vi har missat? :?:
Jag får anta att du monterat pedalbrytarna och anslutit dom med elkontakterna med?..
Användarvisningsbild
av ketto
Phantom skrev:Krävs det en mjukvaruuppdatering av bilen för att få det att fungera?
nej, de behövs inte!
av *pettson*
Till att börja med så får man läsa svaren man får nogrannt. Det innebär att om jag säger att jag undrar om PEDALBRYTARNA är inkopplade elektriskt och näste man beskriver att dom återfinns vid rattstången. Då får vi förutsätta att det INTE handlar om att leta vid manöverspaken eller hur, där återfinns knappast pedalbrytarna? Ovanför pedalstället mot rattstången däremot har du kablarna hänger. Dom är lite knepiga att hitta men dom finns där. Pedalkontakterna ska alltså BÅDE HA EL OCH VACUM. Har dom inte det, kommer heller inget att fungera.
Men känner man att man har annorlunda åsikter kan man enkelt kontrollera om systemet gillar din inkoppling eller inte.

OM ni nu anslutit allt så kommer allt att reagera korrekt vid en test.
För att testa så gör man följande, man ställer en bekant vid diagnosknappen, han/hon får notera koder.
Man ansluter testsladden i B2 och slår på tändningen.

UTTAG B2 FARTHÅLLARE
Kontrollfunktion 2
Tryck två gånger på knappen, varvid dioden börjar blinka.
Efter utförd handling skall svarskod ges.
omkopplaren från OFF till ON: 1-1-3
tryck ner bromspedalen: 1-1-3
tryck ner kopplingspedalen: 1-1-3
tryck in SET+: 1-3-1
tryck in SET-: 2-1-3
resume: 1-2-3
växelväljaren från N till D: 2-2-3 (om automat)
Med omkopplaren i läge OFF:
tryck ner bromspedalen: 1-3-2

Om allt är korrekt så ska systemet fungera.

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]

Vad gäller temp. på skivorna så[…]