- lör 18 apr 2009, 09:39
#280459
Till att börja med så får man läsa svaren man får nogrannt. Det innebär att om jag säger att jag undrar om PEDALBRYTARNA är inkopplade elektriskt och näste man beskriver att dom återfinns vid rattstången. Då får vi förutsätta att det INTE handlar om att leta vid manöverspaken eller hur, där återfinns knappast pedalbrytarna? Ovanför pedalstället mot rattstången däremot har du kablarna hänger. Dom är lite knepiga att hitta men dom finns där. Pedalkontakterna ska alltså BÅDE HA EL OCH VACUM. Har dom inte det, kommer heller inget att fungera.
Men känner man att man har annorlunda åsikter kan man enkelt kontrollera om systemet gillar din inkoppling eller inte.
OM ni nu anslutit allt så kommer allt att reagera korrekt vid en test.
För att testa så gör man följande, man ställer en bekant vid diagnosknappen, han/hon får notera koder.
Man ansluter testsladden i B2 och slår på tändningen.
UTTAG B2 FARTHÅLLARE
Kontrollfunktion 2
Tryck två gånger på knappen, varvid dioden börjar blinka.
Efter utförd handling skall svarskod ges.
omkopplaren från OFF till ON: 1-1-3
tryck ner bromspedalen: 1-1-3
tryck ner kopplingspedalen: 1-1-3
tryck in SET+: 1-3-1
tryck in SET-: 2-1-3
resume: 1-2-3
växelväljaren från N till D: 2-2-3 (om automat)
Med omkopplaren i läge OFF:
tryck ner bromspedalen: 1-3-2
Om allt är korrekt så ska systemet fungera.