Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kalles
Har fått en felkod EFI 233 Long term idle air trim. Vad betyder den? Bilen har börjat dra soppa. Annars går den gudomligt.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Signal för tomgångsventil saknas eller felaktig blir det på svenska. DVS styrenheten känner inte belastningen från ventilen när den lägger ut styrsignal till den. Avbrott/glapp i kablar eller ventil. Du kan provköra den och lite annat om du trycker tre ggr på knappen i stället för en.
av kalles
Tack för översättningen,kan tomgångsmotorn vara trasig? Har obd2 utag på min -96. Tomgången är stabil men du menar att signalen från den är felande åndå.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kommer koden tillbaka om du raderar den?
av kalles
Ja den kommer tilllbaka även om jag tar bort pluskabeln över natten. Har rengjort tomgångsmotorn efter alla konstens regler men det hjälper inte. Kollat alla anslutningar både luft och el.
av kalles
Tomgångsventilens anslutningar mellan 1 och 2 är ca:25om och mellan 2 och 3 är det samma enligt volvos servicehandbok. Det är motronics 1.8 . Är 4.4 boxen är detsamma? Den till -95 -98 . Är motsdånden lika?
Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]