Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Jonas14
Hej jag har en Volvo XC90 som har ett tråkigt ljud i sig och en Baslåda som bara ligger hemma.
Jag tänkte nu koppla in Baslådan och slutsteget men är en nybörjare i detta område någon som kan komma med hjälp? Hur kopplar jag in dom i min bil?
av Jonas14
Ingen som har något svar utav egna erfarenheter?
Vart man ska dra kablarna, vilka kablar man behöver?
jag har hört att det redan finns fördragna kablar som går att koppla in i slutsteget?
Tack för svaren men frågan var om Någon visste hur man kopplar dom så skulle jag vara tacksamm om dom kunde dela med sig utav sina egna erfarenheter. Hur man kopplar själva Baslådan och förstärkaren? ingen som kan hjälpa till lite?
Batteriet sitter längst bak i bilen, därifrån drar du pluskabeln till det steget du tänker använda. Minusen till steget kopplar du i plåten någonstans, förslagsvis någon av bältesinfästningarna.styrplussen till steget kan du med fördel koppla in till något av de bakre ljusen som alltid är tända när bilen är på.

För att få lågnivå till steget kan man göra på två sätt, antingen kopplar man inte Hög till Lågnivå omvandlare på de bakre högtalarna så att man får ut signal till steget, eller så får man på något vis, vilket jag inte har koll på nu, till stereons basutgång om det nu finns nån, ska kolla på svågerns XC90 nästa gång jag träffar honom, han har orginalbasen som finns, kan kolla hur den är kopplad..
av Jonas14
Det vore tacksamt, riktigt tacksamt. Du jag har min baslåda som brukade va kopplad till min förra bil och en dag spelade jag på den och helt plötsligt slutade den bara. Vad kan det bero på tror du? jag har kollat säkringar i slutsteget men den va okej
Nu har jag fått klämm på det här tack vare Variosboy´s instruktioner (Tack) men jag sitter fast vid en liten grejj.
Jag vet inte hur jag ska koppa slutsteget till bilens ljud.
Om jag förstod rätt så var det antingen en Hög till Lågnivå omvandlare som behövdes och den ska kopplas till Bakhögtalarna, är det den bästa alternativet? och kan någon förklara lite hur man kopplar in den till Xc90n?
Eller om det bättre alternativet vore att koppla den på ett annat sätt?
För att uppdatera hur det går för mig så är allt nästan klart.
Remotekabeln är inte klar, Slutsteget ville inte gå i gång så jag provade att lägga remotekabeln direkt på + i batteriet då drog den igång men det enda problemet är väll att slutsteget alltid är på om man har kabeln direkt på batteriet?
Någon som vet vart jag kan koppla in den i en volvo XC90? förutom bak i stereon
Smäller höger fram

Men det kan ju inte orsaka skrapmärkena som[…]

Svårlösta vibrationer

Tanken med balanseringen är ju att det inte s[…]

.. undrar om man kan pressa ut drivknuten genom […]

V50 D2 man 2012 Glow plug?

Du kan ju prova flytta reläet.