Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Thho
Har nu bytt min SE P990i (som inte synkade hela telefonboken) mot en SE C905. Det funkar perfekt, ljud, synkning, allt.

Har dock använt mitt BT-headset än så jag kan inte uttala mig om hur det funkar men jag har för mig att man kan ställa in vilket headset som skall vara default.
av Nimbus19
Jag var på Bilia och pratade med dom om mitt problem och dom sa att telefontillverkarna ändrar sin FW då och då och resultatet kan bli att en telefon som har fungerat plötsligt inte gör det. (det omvända gäller också)
Min bil hade den senaste SW från Volvo, så där var allt gjort.
Dom rekommenderade mej att uppdatera FW i telefonen till senaste utgåvan och prova igen.
Jag har inte uppdaterat min telefon på minst 1 år, så mycket kan ha hänt.

Jag återkommer när jag har gjort detta.

Om inte det funkar så får jag skaffa mej en telefon som funkar med bilen.
av HCM
Krollspell skrev:
HCM skrev:Jag har nyligen bytt till Sony Ericsson C905 och nu får mottagen höra ett eko på sin egen röst när dom ringer till mig. Mindre lustigt. Kopplar jag in en annan telefon på mon bluetooth funkar det perfekt.

Pratar jag med 905:an vanligt finns det inget eko.

Någon vet kan gissa vad detta beror på?
Jag skrev om det i inlägget nedan men du kanske inte orkade läsa det? Jag har samma problem med min S/E C905. Det är bara att vänta på ny mjukvara till din bil. Tyvärr så är inte alla nya telefoner kompatibla trots en standardisering enl Volvo själva.

Du kan även kolla själv här: http://www.volvocars.com/se/salesandser ... fault.aspx

Jovisst har jag "orkat" läsa det men vi har ju inte exakt samma problem. Min telefon funkar och kopplar upp mot bluetoothen utan problem. Problemet är ju att mottagen hör ett eko på sin egen röst hela tiden.
Användarvisningsbild
av leiwi
om ni får ett eko , när telefonen är uppkopplad mot bilen så beror nog detta med all säkerhet att ni har två mikrofoner som är aktiva samtidigt se till att ev bt headset är avstängt.
av HCM
leiwi skrev:om ni får ett eko , när telefonen är uppkopplad mot bilen så beror nog detta med all säkerhet att ni har två mikrofoner som är aktiva samtidigt se till att ev bt headset är avstängt.

Kan ju vara ett inställningsproblem i telefonen. Har inget bluetooth-headset så det går ju att utesluta.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
HCM skrev:Kan ju vara ett inställningsproblem i telefonen. Har inget bluetooth-headset så det går ju att utesluta.

Kvarstår problemet även om du sänker volymen?
av HCM
XC90_Executive skrev:
HCM skrev:Kan ju vara ett inställningsproblem i telefonen. Har inget bluetooth-headset så det går ju att utesluta.

Kvarstår problemet även om du sänker volymen?

Ja, det gör det. Har testat detta också.

Alltså, för att klargöra. Det ekar inte i mottagarens lur när jag pratar. Det ekar när hon/han pratar i sin egen lur. Jag hör inget eko. Har testat med 6-7 olika personer som ringt och alla säger samma sak. Bytte nyligen telefon och innan var det inget problem.

Testade en kompis telefon som har likadan som mig och samma problem uppstod då.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Låter konstigt!

Det är inställt att den bara svarar med BT (i mobilinställningarna)? Så inte mobilen också är aktiv?

Och du har nyaste mjukvaran i SE:n?
av HCM
XC90_Executive skrev:Låter konstigt!

Det är inställt att den bara svarar med BT (i mobilinställningarna)? Så inte mobilen också är aktiv?

Och du har nyaste mjukvaran i SE:n?

Hittar inte någon inställning som gör att mobilen också skulle vara aktiv. Under samtalet kan man ju byta från BT till mobil och vice versa. Uppdaterade telefonen för en vecka sedan och hade redan senaste mjukvaran.
Användarvisningsbild
av leiwi
verkar som du har ett fel i din mobil, den stänger tydligen inte micen på telefonen när du ansluter en blåtands enhet med mic
försök att täcka över mobilens mic ,prova om det har någon inverkan

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]