Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nu känns det tungt... Efter att ha skruvat någon timme efter jobbet så var det dags för provstart.
Startade fint men rykte fortfarande bra mycket, men med så mycket olja som den pumpat in i ic och insug var det kanske inte så konstigt -> ut en sväng för att bränna bort det.

Dunk -> rassel rassel och bilen håller på o tvärdör innan jag får ner kopplingen.

:cry:
Jag kan ju inte bevisa någonting mer än att det var för högt på stickan när jag kollade.
Det är då rätt enkelt för dom att säga att det var p.g.a. för högt tryck i motorn p.g.a. något annat fel...

Jag kan inte bevisa något och den andra verkstaden tror bara att det är det som varit problemet så det känns hopplöst.

Som det känns just nu så finns det två alternativ. Sälj skiten som renoveringsobjekt alternativt ta tillfället i akt och trimma järnet!
Användarvisningsbild
av Ticken
Brainy, nu jävlar. Ta dig i kragen och bygg om skiten till en räser. Allt under 500 kusar är ett misslyckande.

Seriöst, bytt ett monster. Gör det och åk sen till verkstan å ge dom fingret från mig.

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Tomas88
Fasen va trist. Är det helt klart att motorn är körd (eller att en omfattande renovering krävs). Vad var det som hände när det rasslade till? Kamkedjan av?
Lider med dig.
Hur tar du dig fram numera?
Användarvisningsbild
av Brainy
Kan man ha ett större turboras utan att turbinen är helt väck?
Som tur var så ser det inte ut som det försvunnit någon större bit som kan ha gått in på fel ställe.

Bild

Jag vet, kass bild men det var den bästa jag lyckades ta.
Turbinen vilar som synes mot godset, i höjd och sidled känns det som det är godset som begränsar "glappet".
In och ut så glappar den men inte särskilt mycket, som om det hade spelat någon roll ;)

/Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Större turbo inhandlad :lol: 8)

Efter att ha demonterat den gamla turbon så verkar det peppar peppar som att den enbart har skurit pga brist på smörjning så att det bara är oljan i oljeröret som koxat när vevhusventilationen pajjade (pga det där jädra för höga oljetrycket) och sen stelnade till när bilen fick stå och svalna i några dagar. Så därför sköt den agget när jag startade upp bilen.

Ett kompprov visade inga tendenser på skador i kolvar eller topp som tur är :)

Så nu ska jag rengöra insug, vacuumslangar och ic samt byta ut oljerören (vilket iofs krävs för att den större turbon ska passa) och sen hoppas jag faktiskt på att bilen ska lira utan att jag behöver riva av toppen. Vilket jag var helt säker på skulle krävas för några dagar sedan :)

Funderar även på om jag behöver en sån här snorkel för ökat flöde till nya turbon...
Bild

mvh
Anders
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 78
Vi som beställt nya V60

valde v60 CC för att inte känna go kart[…]