Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mangan68
Jag kollade inte på oljan nu, var bara trött på bilen. Dom bytte olja i lådan vid 8000 mila servicen. För dom trodde att det var problemet. Då vill dom ha betalt för det. Men Jag vägrade betala. Och det är nog enda gången Jag har varit riktigt envis. När Jag påpekade att dom hade bytt oljan utan att fråga mig. så slapp Jag betala.
Vid 10000 mila service tog Jag med mig en verkare och provkörde. Det var efter det dom tog bort neutralkontrollen. Bilen har sedan den var ny slagit i växlar när den är varm. dvs. När man står still med foten på bromsen, så får bilen för sig att den vill köra för rött och trycker i en växel. Den har även slirat på växlar och slagit i dom hårt vid uppväxling. Och Jag kör lungt, men mycket inne i stan. i dag fick jag i alla fall en hyrbil på assistansföräkringen. Kundmottagaren var helt ok och skulle kolla in alla gammla serviceordrar. jag lovar att återkomma med mer info.

Och Jag tänker vara envis som en gris. :evil:
av Sid
Liknande problem har ja haft med min g:a V70 -00:a, slog i växlar o slirade o dummade sig, som tur var har man nu bytt bil, tillbaka till manuellt igen, aldrig mer automatstök.
Användarvisningsbild
av _Rick_
låter som kanske ventilhuset har vart konstigt. Det verkar inte vara helt ovanligt att det kärvar eller är kass.

Men om du nu åker på att byta låda. Kolla med JB i Jönköping om de har en beg låda. Du lär komma bra mycket billigare undan iaf..

Sen vet jag inte med garantier och så. Men man kan nog chansa om man får ge 10K för den lådan istället för 40K
Användarvisningsbild
av VS60
Det var tråkigt med din låda. Men du skriver ju, att det var problem med den från början.
Kan det inte vara nåt fabrikats fel på lådan, ” det var fredag snart 17:00 arbetsdagen slut, nej sista låda kan vi väll plocka, och som otur hamnade den i din bil? Det bara strida med volvo, låt dem undersöka s****s låda som hamnade i din bil.

Som Sid hade skrivit, att aldrig mer automat, det har han fel i.
Jag vill påpeka att Volvo har en av dem bästa automatlådor, jämför med andra lyxigare bilar. Säga om pappas stora mersa, eller andra bilar jag körde med aut. Är man lastad och släpkärra bakom, går upp i kraftig uppförsbacke, det växlar hur bra som helst utan fördröjningar, som var på dem flesta bilar jag körde. Även på min gamla Volvo som var också aut, hade aldrig problem och bilen gick 23.000 +, lådan var hur pigg som helst.

För några år sen, jag inte äns tänkte på volvo, och autlåda. Men efter jag provkörde bilen under vinter förhållande, var jag smittad av Volvo + autlåda. En gång automat, alltid automat.
Volvo S 60 – 02 170 hk aut
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]