Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Mini_ice skrev: Så ser det ut i min!
Blir man lurad av bilden eller är det så att man inte ser hela skärmen? (Bild2 uppifrån). Synd på en annars trevlig installation!

Hur mycket har denna lösning kostat?
av zap18
Funderar på en grej. Jag har en v70 från -01 å i den sitter ju den gammla cd-växlaren. Om man skulle komma över den nya dvd-växlaren begagnad, skulle det gå att göra ett byte där någorlunda smidigt? Som jag förstår det så är det ju ännas kört att få en nyare uppdatering till sin RTI än 2005?!
Användarvisningsbild
av Mini_ice
OBS: detta är ingen volvo orginal skärm! denna är en eftermonterings skärm men helt andra kontakter!! Men som ser exakt ut som volvo orginal!

Jo då det klarar du nog!!

Japp det är fullt möjligt om du ansluter ps2 till tv tunerns ingång! skärmen har i sig bara 2 ingångar för multimedia då den 3e är avsedd för backkamera!

Japp de är en motor som driver skärmen upp och ner, den går upp så fort den får signal från spelkälla, dvd, gps, ex... jag har än så länge DVD och GPS men tv tuner kommer samt även ps2... Det som är lite synd är att det INTE går att stäna av skärmen så länge som det finns en signal! detta löste jag genom att montera in en knapp i knappraden framför växelspaken....

Tyvärr så är det ingen synvilla, skärmen lutar väldigt mycket frammåt så det syns väldigt dåligt längst ner! men när man ser film är det inga problem då funkar det klockrent... tack vare att GPS en utnyttjar 16:9... därför blir det lite konstigt men ska försöka knäcka en lösning.. jag har beställt en MII+ dvs en adapter som omvanlar DVD ljudet så man får ut det i bilens ljudsystem via TV kanalen på Hu´n.. har även 2 st phono utgångar i baksätet för hörlurar...

Mig veteligen finns det inget komplett kabelpaket för denna skärm och det har jag väldigt svårt att tro att volvo skulle ha! Du har däremot en Y- förgrening som du kan sätta bakom stereon och få ut + och -... men du får fortfarande fixa kopplingarna sj!

Det där med att montera en DVD - växlare i stället för en cd växlare(rti) kan du säkerligen glömma då det skiljer en hel del på både enheter och kontakter skulle jag tro.. men du kan ju alltid gå in på volvo och fråga!

Fler bilder kommer på ínstalation om intresse finns!
av StenFrisk
Du kan inte konvertera cd baserade RTI,n till DVD det är omöjligt.... du kan inte ens få in en orginal dvd RTi i din bil skärmen är annorlunda både med kablage och storlek.... Jodå kablar gick alldeles utmärkt att köpra var på volvo idag fick sätta mig själv och leta i deras dator.... Lyckades efter mycket om och men få ett art nr på monteringskablarna som behövs...

8637 030-1

Där är nummret om någon annan skulle behöva det..... Då kostade kabel paketet 1972:- tror jag det var alltså lika mycket som bara ledningsmattan kostar löst.... sjukt men så är det hehe.... Så imorgon efter jag vaknat efter nattskiftet blir det åka av te volvo för att hämta kablarna och sedan installera rti,n den kommer att vara på plats tills på onsdag iallafall.... Har ju faktiskt en 240 jag ska riva växellådan på imorgon också hehe...
av Psyko
StenFrisk skrev:Du kan inte konvertera cd baserade RTI,n till DVD det är omöjligt.... du kan inte ens få in en orginal dvd RTi i din bil skärmen är annorlunda både med kablage och storlek.... Jodå kablar gick alldeles utmärkt att köpra var på volvo idag fick sätta mig själv och leta i deras dator.... Lyckades efter mycket om och men få ett art nr på monteringskablarna som behövs...

8637 030-1

Där är nummret om någon annan skulle behöva det..... Då kostade kabel paketet 1972:- tror jag det var alltså lika mycket som bara ledningsmattan kostar löst.... sjukt men så är det hehe.... Så imorgon efter jag vaknat efter nattskiftet blir det åka av te volvo för att hämta kablarna och sedan installera rti,n den kommer att vara på plats tills på onsdag iallafall.... Har ju faktiskt en 240 jag ska riva växellådan på imorgon också hehe...
Har du RTI prep i din bil ?
Alltså är den förberedd för att montera RTI
Om den inte är det tror jag INTE det räcker med det kitet du nämner :cry:
Laddningslucka

Tjena. Har en Volvo V60 T6. 2021 Jag får i[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]