- tor 16 apr 2009, 07:06
Om du skulle ha fått vänta 2-3 månader utöver mer normala 10-12 veckors leverans så kanske att säljaren skulle kunna "bjussa" på något.
Själv beställde jag min bil i juni 2008 och fick den i januari 2009, men då var det en XC60....
Ekström skrev:Det verkar vara lite divergerande svar....Om det är inskrivet någon form av vite vid försenad leverans så kan du säkert kräva det, men annars så tror jag nog att du fått din bil väldigt snabbt och det kanske kan bli lite pinsamt vid säljaren om du skall kräva kompensation.
Låt mig vända på frågan: Om säljaren utlovar en viss leveranstid och den inte efterlevs, är det normalt att man begär någon form av kompensation?
Och Ja, jag är medveten om att bilen inte är typgodkänd för 18", men det var min säljares rekommendation. Så det blir till att svida om inför framtida besiktningar.
//Ekan
Om du skulle ha fått vänta 2-3 månader utöver mer normala 10-12 veckors leverans så kanske att säljaren skulle kunna "bjussa" på något.
Själv beställde jag min bil i juni 2008 och fick den i januari 2009, men då var det en XC60....