Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jojjeblom
Hej.

Har en bekant som vid en husröjning fann en låda med gammal amunition, ca: 15-20kg.

Husägaren är fd jägare som pga ålder inte ska jaga mera.

Är det möjligt att lämna detta till polisen (syrran min jobbar så kan inte fråga henne) :???: .
Användarvisningsbild
av Ticken
Jojje! SVAR: JA.

Du lämnar in detta till polisen så fort så möjligt!

Det går även bra att lämna in detta till närmaste militärregemente, ring och prata med dom först dock. Det brukar gå bra med föranmälan att lämna till kasernvakten. Men det bästa är om du lämnar allt till polisen får fort så möjligt.

/Turbo+
Är inte säker men skulle gissa att det är polisen man lämnar sånt till. Ring 11414 och fråga. Om inte annat så lär de kunna svara på vad ni ska göra.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja det kan man lämna in till polisen. Ring 11414 och hör vad dom säger.
EDIT: Värst vad ni andra var snabba att svara!
/Kalle
Användarvisningsbild
av alex960
VARFÖR INTE BARA SKJUTA UPP ALLT :twisted:
Användarvisningsbild
av jojjeblom
LarsBd skrev:Eller höra med någon annan jägare som kanske har användning för amunitionen.
Användbar amunition har tydligen tagits rätt på, det som blivit över är denna låda med en del ''konstig/annorlunda'' amunition :???: .

Själv är jag ingen jägare så jag har ingen koll på vad dom olika patronerna passar till.
av Amarace
Men "konstig/annorlunda" ammunition? All ammunition går ju att använda, finns det ammunition finns det ju en kaliber den tillhör också.
(och har han ammunitionen måste han ju ha det gevär/pistol/revolver det tillhör eftersom man inte får ha Ammunition till ett vapen man inte har licens på)

Så ett råd, ring först och kolla med polisen så att inte den som lämnar in ammunitionen blir anmäld för vapenbrott, liten risk, men den finns där.
Polisen brukar ju ha insamling lite då och då av vapen och ammunition som folk inte har licens på och dylikt, då lovas immunitet för den som lämnar in det, anledningen är att få bort olagliga vapen m.m.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]