Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tank
Hej.
Tänkte köpa Sport Flow avgassystem från BSR. Någon som har erfarenhet från detta system,passning osv. Det är väl mest får ljudet skull jag köper detta. Några som har några andra förslag. Jag har en s60 awd 03.
av Rikard77
tjo.jag skaffade ett från bsr för typ två månader sedan å är jätte nöjd. hade rost fritt på s60n från feritta å tycker nog att det låter mer med bsr´s system som jag har nu på v70n. låter gött vid gas pådrag lite mindre vid jämn gas inte alls störande.(inne i kupen)
båda halv sattser . nått ja kan rekomedera.

M.V.H
Rikard 8)
av uniball86
Jag använder JT´s 3" halvsystem, det låter sportigt, men nästan ingenting alls inne i kupén. Har dock två ljuddämpare på.
Men jag är riktigt nöjd med det.

// Emil
Användarvisningsbild
av gson81
Är det någon som har haft avgassystemet några år, tänkte om det håller. Funderar på den här eller vanligt rostfritt, orkar inte lägga för mycket pengar på avgassystemet.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Jag har rostfria sportsystemet från BSR sen nåt år och det är lika fint fortfarande.
Användarvisningsbild
av gson81
Jag tycker det är konstigt att de bara har 5 års garanti om det är rostfritt, andra har livstid garanti på rostfritt.

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrulle[…]

Injektorer

Jag gjorde samma jobb på min V70. Behöv[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

vill veta mera om v60 2013-2014

Det enda relativt säkra motorvalet är […]