Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle låsa min dörr med nyckeln idag för att batteriet i fjärren var slut. När jag skulle dra ut nyckeln igen hade den fastnat :S den kommer till kl 1 ungefär sen är det stop. Om man försöker vrida den åt höger kommer man inte fullt ut åt det hållet heller. Har prövat att köra med låsspray men det funkar inte. Hur kan jag få ut den? Har en volvo V70N 00.

Pillade lite på rubriken/Grammse
Ett stalltips är att smörja låsen innan problemen dyker upp. :wink:

Låsolja är rena döden för låsen. Använd teflonspray som de flesta låssmederna gör.
Ja det var ju ett rätt så udda fall tycker jag :P Man kan ju förstå att det händer saker med bilen om man är på och skruvar överallt men när det händer när man bara ska låsa en dörr blir man ju lite småsur :D
camaro69 skrev: Låsolja är rena döden för låsen. Använd teflonspray som de flesta låssmederna gör.
Oj detta var en nyhet för mig. Jag har ju använt låsolja. Låter ju som att det borde passa till lås :) . Men det är inte bra menar du?
Ska jag spraya in en massa teflonspray nu istället då? :???:
En kompis som är låssmed berättade detta.
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]