Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

lilleman skrev:pumpreläet tänker jag på ett grönt relä som sitter under instrumentpanelen
på vänster sida om jag minns rätt.
det är 13 år sedan jag hade min kära glt så jag kan ha fel.
plocka ner skyddet ovanför pedalerna och kolla där.
jag minns att min bil inte ville starta och naturligtvis 10 mil hemifrånja plockade bort
den gröna plastkåpan på reläet och höll ihop kontakterna i reläet och körde på starten samtidigt
och släppte när den startade och den gick ända hem och funkade några dar till. :lol:

mvh/roger

Det har jag kollat. Har tom. kopplat förbi det (enligt Haynes verkstadshandbok). Då står det att man aktiverar bränslepumpen, när man bryggar det över kontakten. Jag vill tro att det är pumpen som är kass. För den brukar väl brumma/surra lite när man tar på tändningen och enligt Haynes-boken kör man ju pumpen när det är bryggat i samband då tändningen är på. Då tycker jag att det borde surr-brumma lite grann, men det är dött som i graven. Har kollat säkringarna och allt såg friskt och bra ut!

Hur många bränslepumpar finns det på en Volvo 244 GLT från 83', och vart sitter dom? Tacksam för svar!
den sitter under bilen ge den några smällar med hammaren samtidigt som nån kör på starten
då brukar pumpen hoppa igång när den börjar bli dålig :)

mvh/roger
lilleman skrev:den sitter under bilen ge den några smällar med hammaren samtidigt som nån kör på starten
då brukar pumpen hoppa igång när den börjar bli dålig :)

mvh/roger

Nu har den efter lite om och men hoppat igång! Strömmens väg till pumpen var inte den bästa men är nu åtgärdat! Har fått hem sommar hjulen till den nu (240 GLE fälgar om jag inte tar fel, fula som stryk iaf). Sen har jag fixat till central-låset på ena dörren så det funkar bra :)

Fick även veta att min en god väns far har haft denna gamla 240, som han köpte 1987, för 60.000 kronor, och sedan gav bilen en helt ny lack för 10.000 kronor! Bilen har gått på fastlandet innan och där av rosten. Gotland är litet ;) . Sedan sålde han den till sin jobbar kompis som sedan sålde den till sin son, som sedan sålde den till sin klasskompis, för 1,5år sedan som säljer den till mig. Ägaren efter min kompis far har inte vårdat den så speciellt väl. Han hade också ett bilbatteri i skuffen som en dag tippade och då orsakade:
Bild.

:twisted: :-(O)
Tomas88 skrev:Syggt med bakljusen.
Vaxningen gjorde susen. Ser ju riktigt fin ut nu... Ja förutom på senaste bilden då :wink:

Jo, det blev lite annat efter en eftermiddag av städning och små fix :), men tyvärr tar inte Turlte vax bort syra skador på billack.. :(
cybermunk skrev:Syra skador e inte att leka med (S) (S)
Nej, det är bara negativt. Det ser fult ut och jobbigt att fixa..
Bild

Ny mitt konsol. Tyvärr är den i svart då handbromsen är blå.. Men det är ju bättre än inget alls. Får ha den tills jag hittar en ny.

Bild
Men jag har iaf fått övningskört med min pärla. Gick relativt friskt för att vara en gammal 23:a :), men fick inte gasa för mycket av far :roll: . OD funkade fint, men brickan som alla växlar står uppskrivna längst upp på knoppen vibrerade något hemskt så man blev tokig :-(O) . Märkte också att ena högtalaren i hatthyllan var ur funtkion :x
Här kan nu se hur låg den är. Tänk på att det är 14' fälgar med 185/65-14 på :lol:
Det är sänkningsfjädrar från början, men sen vet man ju inte ifall det är mer sänkt.. :roll: Får se om jag får plats med 17' fälgarna som jag vill köpa :P
Bild

THE GLT-Brothers... 8)
Här står min och min brors 244:or, givetvis är båda av GLT modell ;). Hans är en 86a med B230E och har 2,5' avgas med extraktor och lite bättre drag än i min.
Han brukar till sommaren köra med 740-turbo fälgar.
Bild

Har köpt 20 stycken nya hjulmuttrar av kupol-typ. Snyggt kort om jag får säga det själv :wink:
Bild

Sedan har jag även köpt en sproilans ny backspegel, Volvo Original :-)-) för en hundring av en kompis. Det är så fint och nostalgiskt :-DD
Bild

Bruksanvisning :) , framsida
Bild

Bruksanvisning :) , baksida
Bild

Den gamla, som var gul, repig och skramlade så förbaksat
Bild

Den NYA :D
Bild

Har även köpt lite Black Chrome, som dom svarta GLT listerna skall få smaka på :wink:
Bild

Mera kommer inom kort!

Jag plockade bort plastskydden för trösk[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]