Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eddan
Kan även påpeka följande, men jag tror inte att det har med saken att göra, Jag monterade in xenon strålkastare förra helgen och borrade ett 2 mm hål som det beskrivs i följande länk http://www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html

Bara för att felmedd "lampfel - halvlus" skulle sluta poppa upp hela tiden.... Men stereon funkade bra även efter detta... så jag tycker att det borde inte ha med saken att göra...men men u never know... kanske någon av er som vet bättre

//Eddan
Användarvisningsbild
av Eddan
Jävla konstigt alltså.....jag laddar med mätdon,säkringar och verktyg för att gå loss på bilen för att hitta felet..... snacka om förvånad när jag kommer till bilen och vrider om nyckeln och stereofan drar igång som om inget har hänt alla stationer ligger kvar i minnet... CD:n funkar perfekt samma gäller banspelaren........ vete fan vad som hade hänt..

Virus? bugg? elfel? .....

//Eddan
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Prova mät spänningen på bilbatteriet. Kan kanske ha något med problemmet att göra. En kompis hade en hel rad elfel som kom och gick i hans Citroën. När han bytte bilbatteriet så fungerade allt igen. Han bytte eftersom den tillslut inte räckte för att starta bilen.

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
om bilen har låg batteri nivå kan mycke händ, men om bilen är igång så är detta eliminerat.
Dock kan ett batteri med en eller flera felaktiga celer göra att ej rätt spänning uppnås, men då går det inte heller att starta bilen på detta batteri.
Användarvisningsbild
av Eddan
som sagt bilen gick ju att starta fint fint, så jag kan inte tänka mig att det var batteriet...
Användarvisningsbild
av Driver64
Eddan skrev:Virus? bugg? elfel? .....
Det är ett RDS-virus! Akta er för att lyssna på P3, ruskiga saker man kan åka på... (HMM)
Användarvisningsbild
av Eddan
Driver64 skrev:
Eddan skrev:Virus? bugg? elfel? .....
Det är ett RDS-virus! Akta er för att lyssna på P3, ruskiga saker man kan åka på... (HMM)
(S) ja eller MMS....eller SMS..... eller helt enkelt ctrl-alt-del
av jonzeboy
Det låter nästan som om den inte har fått spänning från tändningslåset...
Då får den fortfarande ström till att behålla minnet och jag tror att man kan trycka på eject ändån...
Användarvisningsbild
av _Rick_
Jag har en 603:a liggandes om du vill köpa.

1500:-
av jonzeboy
_Rick_ skrev:Jag har en 603:a liggandes om du vill köpa.

1500:-
Är de kodade till bilen?
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]