NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonzeboy
Har någon haft problem med larm på s40/v50?
Jag får upp "Kontrollera bilen. Larm utlöst"
Detta har kommit upp ett 10tal gånger. Jag har endast vid ett tillfälle sett att larmet verkligen har gått.
Tacksam för svar
av greenbay
Har du rörelsesensor till larmet?
Blåser det där du bor, går järnvägen bredvid, har någon fjortis vaggat din bil tills larmet löst ut?
Om du har rörelsesensor kan du koppla ur den tillfälligt, se i instruktionsboken.
greenbay
av nscho
Jag har fått det några gånger, utan att jag har hört/sett att larmet har gått. Det verkar ha samband med att jag ibland får en varning om "larmsystem service erfordras". Det dyker upp några gånger i rad, sedan ingenting i ett par månader.
av jonzeboy
greenbay skrev:Har du rörelsesensor till larmet?
Blåser det där du bor, går järnvägen bredvid, har någon fjortis vaggat din bil tills larmet löst ut?
Om du har rörelsesensor kan du koppla ur den tillfälligt, se i instruktionsboken.
greenbay
Ja det blåser iofs där jag bor men jag parkerar ju bilen på andra ställen med.
Hur vet man om man har rörelsesensor? Kopplar man bara ur den eller dörrarna också?
av greenbay
Rörelsesensorn kopplas väl ur i takpanelen, tror jag...Jag kan inte detta utantill, men kolla i instruktionsboken hur knappen ser ut.
/greenbay
av glitch
Knappen till rörelsesensorn på larmet sitter i takpanelen vid kupéljusknapparna. Det är en liten knapp på vänster sida. För att temporärt stänga av sensorerna så sätt i nyckeln och vrid till läge II. Vrid tillbaka och dra ur nyckeln. Tryck sedan in knappen så bör den börja lysa. Kliv ur och lås som vanligt. Nästa gång du startar bilen kommer sensorerna automatiskt kopplas in igen.
av jonzeboy
Jag har gjort det och då går inte larmet. Men hur är det med dörrbrytarna. Kopplas de ur samtidigt? Om inte så har jag ju något problem med rörelsesensorerna. Jag läste att man kunde få problem med batteribackupen i sirenen men då borde det inte hjälpa att stänga av rörelsesensorn tycker jag.

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]