Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gson81
Hej.
Har fått hål på burken på avgassystem så jag tänkte byta till rostfritt nu så man slipper att tänka på det någon mer.
Tänkte höra om någon vet var det finns billiga rostfria avgassystem till en v70 -01 144hk?
Jag vet inte om jag vill ha sport eller inte, vill inte att det ska dåna i hytten när man kör.
av baljbalj
hmm tror kanske att deras hemsida är lite sisådär t.ex. var det inte lätt att hitta dom rostfria u-byglarna till takboxen jag var där och köpte.

Men när jag var där försökte dom pracka på mig ett rostfritt system till min V70 T5 -05:a iallafall så det borde dom ha.

Men det är typ en vanlig verkstad så det bästa är väl att maila eller ringa.
Användarvisningsbild
av gson81
Jag funderar på firrita eller bsr, bsr är billigare men de har bara 5 års rostskyddsgaranti och firrita är lite dyrare men är livstid rostskyddsgaranti. så det är frågan vilket man ska ta.
av J.F.S
gson81 skrev:Jag funderar på firrita eller bsr, bsr är billigare men de har bara 5 års rostskyddsgaranti och firrita är lite dyrare men är livstid rostskyddsgaranti. så det är frågan vilket man ska ta.
Ska du ha bilen en hel livstid? Ska du ha den längre än fem år?

Ferritas garanti lyder:

Ferrita lämnar livstidsgaranti på varje system, den gäller så länge köparen äger produkten/ bilen. Garantin innefattar ej, flexibla-, upphängnings- och monteringsdetaljer.

Skriftlig garanti medföljer varje system, den är personlig och kan ej överlåtas.

Innebär alltså att om du köper deras system och säljer bilen efter fyra år så upphör garantin.

Hos BSR så omfattar garantin GENOMROSTNING vilket för mig betyder att det kan rosta men du får inget på någon garanti såvida inte rosten ätit sig igenom materialet.

Jag vet inte vilken av de båda leverantörerna som tilltalar mest, påpekar bara att man inte ska stirra sig blind på garantier såvida du inte ska ha bilen kvar utöver de fem år som BSR har.

Vill bara tydliggöra att jag inte har någon personlig uppfattning om kvalité hos någon av dessa leverantörer och jag förutsätter att säljer man ett rostfritt system så håller det längre än ett icke rostfritt.
av dr mugg
Har just investerat i ett BSR system. Snyggt och bra passform - kan dock inte uttala mig om ljudnivån då jag kört med hål i det gamla systemet ett tag. Lät som en fiskebåt.

Som du märkt tar dom in vatten. Byter du hela[…]

D4204T5 2015 181hk

En slut turbo, eller två. Oftast den lilla […]

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrulle[…]

Injektorer

Jag gjorde samma jobb på min V70. Behöv[…]