Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Vilka här spelar?

Har ni avverkat årets första runda ännu?

Själv har jag ett möte i Uppsalatrakten imorgon och tänkte därför gå upp lite tidigare och ta min första runda för året på Örbyhus golfbana som när jag åkte förbi idag såg ut att vara i mycket bra skick.
Har aldrig spelat där tidigare så det blir dubbel glädje, årets första runda och en helt ny bana.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Larre
Jag tar en torva då och då. Peggar upp med höger sida mot flaggan.

Hemmabana: Ångsta.

Uppskattar Grönlund, Åkersberga, Skålhamra, Sjögärde och Isaberg. Har gått Djursholm en gång och var en hårsmån från att bli utkastad. Lärdom: försök aldrig gå igenom en boll där en pensionerad överste spelar, hur rätt du än har. I övrigt inga meriter.

Inga varv hittills i år. :cry:
av Boden
Jag spelar.

Tyvärr är min hemmabana fortfarande snötäckt. Premiären får nog vänta ett tag men jag tar igen det i sommar i midnattssolen :D
av Daddan
Har inte hunnit ut ännu men har svingat taklampor i vardagsrummet och putsat flitigt så järnen blänker. Siktar på att komma ut på rangen i helgen i alla fall.

Hemmabana? Botkyrka gk.
Användarvisningsbild
av Brainy
Mjahopp, 2007 där så blev det inte så många rundor till förutom den på Örbyhus. Inte en enda på hela sommaren och sen en 5-6st på hösten.
Därför strundade jag förra året i att vara medlem någonstans och lade klubborna på hyllan (vinden).
Nu har sambon fått för sig att börja spela och går tillsammans med svärfar en nybörjarkurs så då behöver dom någon att gå fadderronder med och jag tvingas plocka ner klubborna från vinden igen ;)
Nej då, nu när sambon bestämt sig för att börja spela så känns det mycket roligare att dra iväg flera timmar till golfbanan, jag behöver inte längre lämna henne hemma.

Vi har sen senast jag spelade hunnit flytta till Arboga så min nya hemmaklubb blir Arboga GK, någon som spelat där och kan komma med ett omdömme?
Jag har ägnat många timmar på deras ranch nu under påskhelgen och nog märks det att det var ett tag sedan! Men roligt är det och jag hoppas att sambon kommer tycka det med.

Vilka fler är det då som spelar golf här inne? (Nog måste det väl vara fler än jag, Larre, Boden och Daddan?)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Örbyhus är fin. Spelar själv inte golf men gillar naturen desto mer, sen kan man ju alltid åka förbi med starkhorn och jävlas lite nu när man har bil. :D :twisted: :twisted: :twisted:
av jhenrikj
Tror det var 10:e rundan för året i går...man hann ju med 4 rundor i helgen...nytt hcp blev man begåvad med oxå, och sånt är ju alltid trevligt. Nu väntar jag bara på att de ska klippa ner greenerna på hemmabanorna (Varbergs GK) så att det går att putta vettigt på dem oxå.
Användarvisningsbild
av camaro69
Golf. Hmpfff.

Spännande, likt målarfärg som torkar. :wink:
Användarvisningsbild
av camaro69
Klart en runda sovrumsgolf är inte fel.

Greenen ska vara välansad. :wink:

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]