Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Om jag inte är inne här så ofta nu beror det på att jag slår mig på tummen, kröker spikar och sågar för kort. Tanken är att garaget ska bli lite större. Från början är det ett vanligt enbilsgarage på 7 x 4 meter plus 3 meter utbygge åt höger:
Bild
Förra ägaren hade gjutit platta för en utbyggnad åt andra hållet 6 meter åt höger och 4 meter bakåt, och det är det jag fortsätter på nu. Totalt blir det alltså 10 x 11 meter om man inte räknar med det lilla utbygget.
Bild
Taket på det gamla ska bort, och väggarna höjas till samma som det stora, 3,90. (Skulle varit 3,50, men i nån slags kommunikationsmiss med svärfar glömdes 40 cm leca bort när vi började kapa reglar...) Bilden är tagen i går, nu är väggarna reglade hela vägen runt. Lite knepigt att få ihop gammalt med nytt, särskilt när det gamla inte är helt rakt. Och med krokigt bonnasågat virke ska jag väl inte säga att det nya är helt 100% heller... :oops:

Nu sitter alla och tänker "Oj vad plats han får i garaget", men så blir det inte till att börja med. HSB, alltså sambon är av det lirkande och manipulativa slaget, som de flesta andra av det kvinnliga könet. Alltså kommer det att stå hästar i den stora delen. :evil: Som det är nu går det åt en del i stallhyra och resor, så det är ekonomin som får avgöra. Så det är alltså ett sta... hmm, häst-garage jag bygger.
Användarvisningsbild
av Funk
Hästar skall man ha under huven eller kanske på mackan... :wink:
Visa mer när det gåt vidare.

/Thomas
Användarvisningsbild
av lilleman
livet är fan inte lätt mitt mc-garage innehåller även ett gäng greyhounds
som det är en massa daltande med :twisted och allt gnäll om det skulle råka lukta bensin eller nåt
så skall det gnällas :???: jag var ju där först :lol:

mvh/roger
av *pettson*
Även hästar går att trimma. Det är grundreglerna som gäller..
Fila tänder för ökat insug..
Att kapa utloppen i två trattar gör att du får konade näsborrar för ytterligare överladdning vid behov.
På ett eller annat sätt göra mera frigång bakåt för ökat utblås. Med andra ord fullt uppspärrat bak alltså.
Fila lågprofilhovar är inte heller att förkasta.. Gärna med gummiskor som har bra grepp men lågt hasmotstånd och som har strömlinjeformade mönster.
Helrakad pålle gärna med målade fartränder ökar snittfarten och kan ju faktiskt ta in pengar om reklam placeras rätt..
Att varligt tejpa ned öronen för att undvika ogynnsamma virvlar i fart är också nåt alldeles korrekt..

Se till att snabbt skaffa dej ökade kunskaper om trimning av häst ska du se att du kan få ha ett STOOORT garage.. :wink:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Havremopeder kan vara lite småkul ibland. Allra helst under huven och på mackan.

Havremopedstrimming säljs väl hos välsorterade djur/ridaffärer?
Användarvisningsbild
av camaro69
Tänk att behöva förstöra ett bra garage med en stinkande kuse.

3,90 i takhöjd, perfekt att få in en lyft.

Men det är inte fel att "mata hästen" och bjuda tanten på en ritt. :wink:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ritten kan ju komma på fler sätt :P (RO) (RO) (B) (B) (B)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ja för att vara lite snäll så kan jag ju bara fälla kommentaren ja det går nog att få in 2 hästkrafter där och lite Extrautrustning.

Nej men skämt o sido Lycka till med byggandet och hoppas danten gillar vad hon får.
Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]

Välkommen ut i trafiken

IMG_3650.jpeg

Är det någon skillnad med grillen mot v[…]